پیام آذری

آخرين مطالب

بلاتکلیفی 1600 تانکرهای سوخت در مرز تمرچین/خطر انفجار در کمین اجتماعي

بلاتکلیفی 1600 تانکرهای سوخت در مرز تمرچین/خطر انفجار در کمین
  بزرگنمايي:

پیام آذری - خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: سکینه اسمی - با ممانعت اقلیم کردستان عراق برای ورود تانکرهای حامل سوخت از مرز تمرچین نزدیک یک ماه است بیش هزار و 600 تانکر برای تردد از این مرز بلاتکلیف در کوچه‌ها و شهرهای پیرانشهر رها شده‌اند.
در پی قطع ارتباط پالایشگاه بزرگ دولتی مستقر در کردستان عراق با دولت مرکزی از یک ماه اخیر مرز تمرچین پیرانشهر در مقابل ورود کلیه محصولات سوختی بسته شده و بیش از هزار و 600 تانکر سوخت در این مرز بلاتکلیف انباشت شده‌اند.
با بروز این مشکل معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی به همراه فرماندار پیرانشهر و جمعی از مسئولان محلی در مرز تمرچین حاضر شده و تلاش کردند مشکل به وجود آمده با رایزنی‌های اولیه حل شود.
با رایزنی‌های صورت گرفته بین مسئولان محلی مشکل تردد کامیون‌های حامل مواد سوخت مستقر در مرز تمرچین از طرف اقلیم کردستان اجازه برای مدت زمان کوتاهی حل شده و 259 تانکر سوخت موفق به عبور از مرز شدند.
اما امروز اعتراض جمع زیادی از رانندگان در جلوی درب فرمانداری پیرانشهر نشان داد حل این مشکل مقطعی بوده و همچنان هزاران تانکر سوخت در مرز، کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر بلاتکلیف انباشت شده و این میزان انباشت تانکر سوخت خطر انفجار و جان مردم را تهدید می‌کند.
تناقض آمار تعداد تانکرهای حامل سوخت در پیرانشهر نیز نکته قابل تأملی است که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت مسئولان فرمانداری و مرز تمرچین اعلام می‌کنند 90 تانکر سوخت در مرز منتظر تردد از مرز است اما نماینده مردم شهرستان‌های پیرانشهر وسردشت اعلام می‌کند بیش از 1600 تانکر حامل سوخت در مرز، سطح شهر و کوچه‌ها سردرگم هستند.

پیام آذری

رایزنی‌هایی که تاکنون کارساز نشده است
با رایزنی‌های اولیه از سوی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در عراق، استاندار آذربایجان غربی و ناظران گمرک تمرچین و پیگیری‌های فرماندار پیرانشهر با مقامات اقلیم کردستان قرار شد این کامیون‌ها فعلاً تا اطلاع ثانوی و طبق اعلام مسؤلین پایانه بر اساس استانداردهای اعلام شده از سوی اقلیم کردستان اجازه تردد از سمت پایانه مرزی تمرچین را داشته باشند اما دولت عراق به این قول و قرارها پایبند نبوده و مشکل به قوت خود باقی است.
یکی از تانکرداران معترض به وضعیت به وجود آمده در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید، بیش از دو هفته است در مرز تمرچین بلاتکلیف برای عبور تانکر سوخت است و مسئولان استان تاکنون نتوانسته‌اند مشکل ما را حل کنند، کشور عراق هم برای تردد تانکرها هر روز بهانه تراشی می‌کند.
یکی از رانندگان تانکر سوخت نیز در خصوص خطر انباشت تانکرها در سطح شهر پیرانشهر به خبرنگار مهر گفت: متأسفانه به دلیل انباشت زیاد تانکرهای سوخت برخی از رانندگان مجبور شده‌اند تانکر را در سطح شهر پارک کنند که با اعتراض شدید اهالی رو به رو شده ند اما کاری از دست ما بر نمی‌آید نمی‌توانیم بدون تخلیه سوخت بارگیری شده شهر را ترک کنیم.

پیام آذری

مشکل استاندارد سوخت موجب تجمع تانکرهای سوخت در مرز تمرچین شده است
فرماندار پیرانشهر نیز درخصوص مشکل تردد تانکرهای سوخت در مرز تمرچین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی برای تردد تانکرهای سوخت حامل سوخت استاندارد در مرز وجود ندارد.
علی ترابی با بیان اینکه سوخت حمل شده از کشورما توسط تانکرهای سوخت مورد تأیید دولت عراق نیست و می‌گویند این سوخت‌ها موجب بروز آلودگی می‌شوند، ادامه داد: حضور تعدادی از رانندگان امروز شنبه در جلوی درب فرمانداری مربوط به رانندگان استان نیز بلکه این افراد از سایر استان‌های کشور اقدام به بارگیری سوخت کرده و راهی مرز تمرچین شده‌اند.
وی با بیان اینکه این افراد اطلاع دقیقی از استاندارد سوخت و ممنوعیت تردد از مرز تمرچین را نداشتند بنابراین با صحبت‌هایی که شد رانندگان قانع شده و محل را ترک کردند، اضافه کرد: مشکل تانکرهای سوخت بوجود آمده مربوط به استان یا فرمانداری پیرانشهر نیست بلکه شرکت‌هایی که اقدام به فروش سوخت به عراق کرده‌اند باید نسبت به رعایت استاندارد سوخت دقت بیشتری داشته باشند.
فرماندار پیرانشهر از رانندگان خواست بدون اطلاع از تکمیل مدارک و حمل سوخت استاندارد اقدام به حضور در مرز تمرچین پیرانشهر نکنند، گفت: هم اکنون تردد کامیون‌های با مدارک کامل و سوخت استاندارد در مرز تمرچین در جریان است و مشکل خاصی نداریم.

پیام آذری

مشکلی در زمینه تردد تانکرهای حامل سوخت در مرز تمرچین وجود ندارد
ترابی با بیان اینکه روزانه 170 دستگاه خودروی حامل سوخت از مرز تمرچین تردد می‌کنند، گفت: ماشین‌هایی که در شهر به‌عنوان تانکرهای حامل سوخت عنوان می‌شوند عمدتاً حاوی گازوئیل، مواد پتروشیمی و مشتقات نفتی هستند که تردد آن‌ها برقرار است و توقف کوتاهی دارند.
ترابی با بیان اینکه پیرانشهر یک شهر مرزی برای تردد انواع ماشین‌های حامل مواد سوختی است، اظهار می‌کند: من به‌عنوان نماینده دولت در این منطقه حضور دارم و بازدید میدانی هم از وضعیت گمرک تمرچین داشته‌ام. هم‌اکنون هیچ تهدیدی برای شهر وجود ندارد و تلاش می‌کنیم که تجمیع تانکرها به سرعت برطرف شود.
فرماندار پیرانشهر با بیان اینکه این موضوع باید از سوی مقامات دو کشور حل شود، گفت: متأسفانه شرکت‌ها سوخت که اقدام به بارگیری تانکرهای سوخت کرده‌اند به جای پاسخگو بودند رانندگان را دستاویز اعتراض قرار داده‌اند در حالی که مشکل هیچ ارتباطی به استان و فرمانداری ندارد.
اظهارات فرماندار پیرانشهر در حالی صورت می‌گیرد که نماینده مردم شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی می‌گوید، انباشت تانکرهای سوخت در مرز تمرچین پیرانشهر هیچ ارتباطی به نوع سوخت حمل شده ندارد.

پیام آذری

تردد تانکرهای سوخت از سایر مرزهای کشور به عراق در حال انجام است
نماینده مردم شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل تردد تانکرهای سوخت از مرز تمرچین هیچ ربطی به نوع سوخت حمل شده ندارد، گفت: همین سوخت از سایر مرزهای کشور به عراق در حال انجام است چرا مشکلی در زمینه استاندارد سوخت در آن مرزها از سوی عراق عنوان نمی‌شود.
کمال حسین پور ممانعت دولت عراق از پذیرش تانکرهای سوخت از مرز تمرچین را مهمترین عامل انباشت این خودروها عنوان کرد و افزود: بیش از هزار و 600 تانکر حامل سوخت در مرز، کوچه‌ها و خیابان‌های شهر پیرانشهر بلاتکلیف رها شده‌اند که علاوه بر این مشکل خطر انفجار جان مردم این شهر را تهدید می‌کند.
وی با بیان اینکه در آستانه چهارشنبه سوری قرار داریم اگر این مشکل بزودی حل نشود امکان انفجار و خطر آتش سوزی مردم این منطقه را تهدید می‌کند، افزود: با رایزنی‌های اولیه تنها 259 تانکر سوخت موفق به تردد از مرز تمرچین شده‌اند و بیش از هزار و 600 تانکر سوخت در سطح شهر بلاتکلیف مانده‌اند.
حسین پور توقف این تانکرهای سوخت در سطح شهر را یک خطر بالقوه برای سلامت مردم دانست و تاکید کرد. پیرانشهر کمترین امکانات آتش‌نشانی را دارد و هر اتفاقی می‌تواند شرایط غیرقابل جبرانی را در منطقه رقم بزند.
فرماندار و نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در حالی توصبه می‌کنند که بهتر است تجار و صادرکنندگان مواد سوختی تا اطلاع ثانوی نسبت به صادرات مواد سوختی از مرز تمرچین اقدام نکنند که هیچ اطلاع رسانی رسمی در این صورت نگرفته و مسئولان آذربایجان غربی خبر از رایزنی برای حل این مشکل می‌دهند.

پیام آذری

مرز باشماق ظرفیت پذیرش تانکرهای سوخت مرز تمرچین را ندارد
در روزهای اخیر معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد، برای حل موقت مشکل تانکرهای سوخت این خودروها از مرز باشماق راهی عراق می‌شوند در حالی که معاون اقتصادی استاندار کردستان این خبر را تأیید نمی‌کند و می‌گوید: باشماق ظرفیت خروج تانکرهای دپو شده در مرز تمرچین را ندارد.
خالد جعفری، با بیان اینکه برای تردد تانکرهای مرز تمرچین، هیچ هماهنگی‌ای صورت نگرفته است، عنوان می‌کند: خروجی مرز تمرچین و باشماق متفاوت است و در زمینه خروج تانکرهای سوختی، برای هر استان ظرفیتی تعریف شده که این ظرفیت برای باشماق میانگین 170 تانکر است، قبلاً هم اعلام کردیم که ظرفیت افزایش این تعداد را نداشته و برنامه‌ای هم در این رابطه نداریم مگر اینکه زیرساخت‌ها مهیا و طرح ساماندهی باشماق انجام شود.
باید منتظر ماند و دید انباشت و بلاتکلیفی 1600 تانکر سوخت در مرز تمرچین به دلیل عدم رعایت استاندارد سوخت بوده یا مشکل مربوط به تردد از مرز تمرچین است چرا که در حال حاضر همین سوخت از سایر مرزهای کشور راهی عراق می‌شود و مشکلی نیز به وجود نیامده است.
کد خبر 5163026

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/339637/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دوستی های هالیوودی که هر کدام به دلایلی به پایان رسیدند

تغییر چهره «زهرا زن اوس موسی» سریال پایتخت 3 بعد 11 سال

مصرف 20 هزار تن گندم ماهیانه در اردبیل

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران

آخرین خبر از وضعیت شهر اصفهان و تبریز پس از انفجار و شلیک پدافند هوایی

ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به 15 هزار و 400 هکتار رسید

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان، شلیک پدافند بوده است

تکذیب خبر جلسه اضطراری شورای‌عالی امنیت ملی

ببینید | اولین تصاویر از تبریز پس از ادعای حمله به تاسیسات انرژی

شلیک پدافند منشا صدای انفجار در تبریز

(ویدئو) در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | آیا پای اسرائیل در میان بود؟

در اصفهان و تبریز چه خبر بود؟ | تصاویر

ماجرای انفجار در تبریز مشخص شد!

فیلم/ آرامش کامل در آسمان تبریز

تبریز در امنیت و آرامش کامل

اصابت موشک به اصفهان صحت ندارد/ علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان +فیلم

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

گزارش ایرنا از مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور همزمان با شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز

منشاء صدای انفجار در تبریز و اصفهان/ تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر حمله از خارج وجود ندارد +فیلم

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است/ مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی/ صدایی که بامداد امروز در تبریز شنیده شد به دلیل فعال شدن سامانه پدافند هوایی بود/ پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فوری/ فعال شدن پدافند هوایی در تبریز /علت صدای انفجار در غرب تبریز چه بود؟ +جزئیات

اصابت موشک به اصفهان صحت دارد؟ /علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه

آرامش کامل در آسمان تبریز

تحویل هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

فعال شدن پدافند هوایی در تبریز +جزئیات

منشاء صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در تبریز | منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

فوری| انفجار تبریز، مناطق مرکزی ایران و ... | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

شلیک پدافند، منشا صدای انفجار در تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

شلیک پدافند به شیء مشکوک منشا صدای انفجار در تبریز بود

فوری| صدای انفجار در اصفهان و تبریز | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه| شورای امنیت ملی تشکیل جلسه داد

منشأ صدای انفجار در تبریز چه بود؟

تحویل یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان آذربایجان شرقی

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم