پیام آذری

آخرين مطالب

برخورد لازم در سطح بین الملل با عوامل مقصر در قاچاق زنان نمی شود/ ضرورت اطلاع رسانی در مورد فضای مجازی معاونت امور زنان و خانواده

برخورد لازم در سطح بین الملل با عوامل مقصر در قاچاق زنان نمی شود/ ضرورت اطلاع رسانی در مورد فضای مجازی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - معصومه ابتکار: موضوع قاچاق انسان و خطر آن برای دختران و زنان کشور، یک موضوع جهانی است و متاسفانه درصد عمده‌ی از افراد در موضوع خرید و فروش انسان، شامل زنان و دختران هستند

معصومه ابتکار: موضوع قاچاق انسان و خطر آن برای دختران و زنان کشور، یک موضوع جهانی است و متاسفانه درصد عمده‌ی از افراد در موضوع خرید و فروش انسان، شامل زنان و دختران هستند «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به موضوع قاچاق انسان و خطر آن برای دختران و زنان کشور، گفت: این یک موضوع جهانی است و متاسفانه درصد عمده‌ی از افراد در موضوع خرید و فروش انسان، شامل زنان و دختران هستند که علت اصلی آن هم بهره‌برداری جسمی و بردگی جنسی است، یعنی این‌ها وادار به بردگی می‌شوند.
وی افزود: از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست دارم تا سریع‌تر به لایحه‌ی مبارزه با قاچاق انسان بپردازند و آن را تصویب کنند، چون این قانون می‌تواند راه بسیاری از سوء استفاده‌ها را ببندد و به کمک دختران ما بیاید.
وی تصریح کرد: در ماجرای قاچاق انسان، گاهی با وعده‌هایی افراد را به سمت خود می‌کشند، اما وقتی فرد به مقصد می‌رسد، متوجه می‌شود راه برگشتی ندارد و در واقع وارد یک دام شده است.
وی با تاکید بر آگاهی برای فعالیت در فضای آنلاین گفت: در مورد چنین مسائلی اولین موضوع آگاهی به مخاطرات شبکه‌های قاچاق و سوء استفاده‌هایی است که اتفاق می‌افتد و بخشی از آن به سواد دیجیتال مربوط است، در فضای مجازی برخلاف فضای واقعی که افراد را می‌شناسیم و اساس روابط اعتماد است، در فضای مجازی اساس روابط بر بی‌اعتمادی است که آموزش کافی داده نشده و در واقع این موضوع یکی از پیشنهادهای ما برای آموزش در سطح دبستان است.
معاون اموز زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به متلاشی کردن باندهایی که اخیرا توسط نیروی انتظامی و وزارت کشور و نهادهای بین‌الملی اتفاق افتاده است، بیان کرد: کشورهای مختلف دختران را با وعده‌های بسیار بی‌اساس فریب می‌دادند که خوشبختانه این باند متلاشی شد، ولی احتمالا باندهای دیگری هم باشند به خصوص باندهای بین‌المللی، پس مهمترین مسئله آگاهی و نظارت دستگاه‌های امنیتی و نظارتی است.
وی در مورد قانون مبارزه با قاچاق انسان گفت: الان مدتی است که پرداختن به این قانون در مجلس متوقف مانده، این قانون به همه ابعاد قاچاق و خرید و فروش آن پرداخته و از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست دارم تا سریع‌تر به این موضوع بپردازند و آن را تصویب کنند. چون این قانون می‌تواند راه بسیاری از سوءاستفاده‌ها را ببندد و به کمک دختران بیاید و همچنین لایحه تامین امنیت زنان هم در این زمینه ورود کرده که امیدواریم این لایحه هم به سرانجام برسد.
ابتکار ادامه داد: متاسفانه در منطقه، برخی کشورهای عربی در مسئله‌ی قاچاق زنان و دختران سهم بسزایی دارند و در سطح بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی با آنها هیچ برخوردی نمی‌شود، یکی از علت‌ها این است که پشتوانه مالی بسیار بالایی دارند و خیلی از افراد را به عنوان کارگرهای خانگی جذب می‌کنند.
وی بیان کرد: اما متاسفانه آن اراده‌ای که نیاز است تا در سطح بین‌المللی و کشورهای اروپایی دیده شود که خیلی از آن جاها نیز مقصد این دختران است، وجود ندارد و اینجا دوگانگی در مباحث حقوق بشری دیده می‌شود که گاهی درست یا نادرست به یک نفر توجه ویژه می‌کنند و گاهی هزاران دختر به همان کشورهای اروپایی قاچاق می‌شوند و در صنعت پورن و مسائل جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرند و سکوت عجیبی در این رابطه وجود دارد، چون آنها دریافت کننده‌ی این خدمات هستند و آنقدر از نظر مالی در این موضوع پشتوانه‌ی قوی وجود دارد که خیلی وقت‌ها چنین مسئله‌هایی اصلا دیده نمی‌شود.
ابتکار گفت: این نوع قاچاق‌ها در دنیا گاهی به دلیل پشتوانه‌ی مالی که دارند و همینطور نفوذی که در حکومت‌ها دارند برای خودشان مصونیت ایجاد می‌کنند و عملا خیلی از معاملات دنیا را می‌چرخانند.
وی با اشاره به اثر فضای دیجیتال بر این موضوع افزود: قبلا وقتی که فضای دیجیتال نبود، افراد باید در یک شبکه فیزیکی با فرد مورد نظر خود ارتباط برقرار می‌کرد، اما الان با فضای مجازی به راحتی می‌توان با یک فرد ارتباط برقرار کرد و او را فریب داد، برای همین آگاهی برای دختران و پسران جوان مهمترین مسئله است، فراموش نکنیم که این فضا خدمات بسیار خوبی برای آموزش آگاهی و مهارت افزایی و تعاملات اقتصادی و اجتماعی برای ما دارد و فقط موضوع این است که مهارت و آموزش برای حضور در آن نیاز است که این موضوع به خصوص برای خردسالان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است، چون حتی گاهی از روی کنجکاوی به سمت سایت‌های خطرناکی کشیده می‌شوند که تمام زندگی آنها را نابود می‌کند.
ابتکار با اشاره به گروه سنی افرادی که در دام این گروه‌های فاسد می‌افتند، گفت: طبعا رنج سنی که در این مسئله به مشکل می‌خورد، نوجوان‌ها و جوان‌ها است و بیشتر آنها واقعا فریب می‌خورند، چون آنقدر تصویرهای دروغین برای آینده این افراد نشان می‌دهند که متاسفانه به تعداد خیلی کم برخی خانواده‌ها هم در این موضوع همراهی می‌کنند، چون واقعا فکر می‌کنند که فرصتی برای فرزندشان وجود دارد، در صورتی که همه اینها دام و فریب بوده و وقتی که فرد دستش از همه جا کوتاه شد و متوجه اصل ماجرا شد دیگر هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و در آن شرایط خود هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد، مگر اینکه از طریق نیروهای امنیتی و اینترپل و عملیات بین‌المللی به کمک او بروند تا نجات پیدا کند.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/340871/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرپرست جدید جمعیت هلال احمر اهر معرفی شد

طرح ملی ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در اردبیل

این زن شوهر سابقش را به طرز فجیع کشت / در اردبیل رخ داد

نصب 360 تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب

رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود

استمرار طرح مسیرگشایی‌ در شهر خوی

قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403

پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان

مسیرگشایی 45 متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است

جابه‌جایی 559 هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)

راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی

اجرای 80 پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

نصب سیستم روشنایی جدید در 12  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی

تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان

ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه

جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز

سازمان لیگ: ورزشگاه یادگار امام تبریز برای حضور بانوان ایمنی ندارد

منادی شفاف سازی در تولیت

معایب دستگاه جوش لیزر

همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید

اظهارنظر جالب پاکو خمس درباره احساس امنیت در ایران | سرمربی صاحب‌نام دوباره به ایران برمی‌گردد؟

علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است

تقوا و خلوص نیست، شاه کلید موفقیت در مدیریت

آغاز انجام اطلاحات مرزی از سوی آذربایجان و ارمنستان

مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است

دعوت همشهری از هواداران تراکتور در تهران

هماهنگی عملیات حج تمتع ایستگاه «هما» در آذربایجان غربی

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

سد مهاباد در آستانه سرریز

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز

هزار و 61 کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد

افزایش 85 درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه

تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول

حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد + نامه

فعالیت 4761 نانوایی در آذربایجان غربی

نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز

نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه‌ یادگار امام

بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو

علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند

علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند

قطعی گاز؛ فردا در ارومیه

الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است

هفته سوم آوریل؛ از درمان وزوز گوش تا قصه آتش و انسان

شخصیت شناسی افرادی که خانه بهم ریخته ‎ای دارند

حضور کشتی‌گیران 3 کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

احداث بیش از 560 مسکن خیرساز در استان اردبیل