پیام آذری

آخرين مطالب

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل خبرداد؛

بخش خصوصی در انتظار حذف ارز 4200 تومانی اقتصادي

بخش خصوصی در انتظار حذف ارز 4200 تومانی
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/اردبیل رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: بخش خصوصی در آرزوی حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی از لایحه بودجه کشور هستند تا رانت و سودجویی در این عرصه به پایان برسد.

حسین پیرمؤذن در مراسم تجلیل از فعالان بخش صنعت و صادرات در اردبیل اظهار کرد: وزارت صمت سخت‌ترین برهه تاریخی را در دوره مدیریت خود سپری می‌کند چرا که در سال 99 با ترکیبی از تشدید تحریم‌ها و همچنین شیوع بیماری کرونا روبه‌رو بودیم که شرایط سخت اقتصادی را در کشور رقم زده است.
وی به پیچیدگی این ایام سخت و کارشکنی‌های متعدد بانک مرکزی در برابر تولیدکنندگان و صادرکنندگان اشاره کرد و گفت: پیمان‌سپاری ارزی یکی از اتفاقات نامبارکی بود که کمر صادرکنندگان و تولیدکنندگان را شکسته و همچنان بانک مرکزی بدون توجه به اصل قانونی سعی می‌کند تا با این رویه به سربازان عرصه تولید و صادرات کشور لطمه بزند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: همان کاری که آمریکا و صهیونیسم با تحریم فلج‌کننده بخش خصوصی ما را به مضیقه انداخته، در داخل کشور نیز دست‌های پنهان و آشکاری وجود دارد که صنعتگران و صادرکنندگان ما را بدنام کرده و به نوعی مانع از فعالیت آنها شوند.
پیرمؤذن تعلیق کارت بازرگانی صادرکنندگان و بازرگانان و همچنین تاکید بر اجرای قانون پیمان‌سپاری ارزی را یادآور شد و افزود: همه این قوانین که یک شبه پدید آمدند به عرصه تولید و صادرات لطمه زدند و بخش خصوصی در حسرت و آرزوی حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی است چرا که این ارز فسادآور بوده و رانت را در کشور گسترش داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند عده‌ای نگران افزایش قیمت کالاهای اساسی به دنبال حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی هستند اما به صراحت می‌گوییم که حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی می‌تواند جلوی قاچاق محصولات به ویژه دارو را بگیرد و در آن صورت دولت باید خدمات رایگان بهداشتی و درمانی را در کشور گسترش دهد.
پیرمؤذن اضافه کرد: بانک مرکزی معتقد است در یک اتوبان یک طرفه باید تمام سختی‌ها و فشارها را روی تجار و صادرکنندگان بیاورد در حالی که این مسیر دو طرفه است و ضروری است تا اعتماد فعالان این بخش فراهم آید.
وی در ادامه با قدردانی از واگذاری صدور مجوزها در حوزه کسب و کار به خانه‌های صنعت و معدن در استان‌ها بیان کرد: وزارت صمت با این کار نه تنها تسهیل در امور ایجاد کرده بلکه صدور مجوزها به ویژه پروانه بهره‌برداری به سهولت انجام شده و بخش خصوصی نیز از این فرآیند راضی است.
پیرمؤذن با انتقاد شدید از عدم ساماندهی بانک صنعت و معدن به عنوان بانک تخصصی حوزه حمایتی از صنعت و معدن در کشور در پرداخت نکردن تسهیلات مناسب به فعالان این بخش اظهار کرد: متأسفانه بانک صنعت و معدن در استان اردبیل عملکرد مطلوبی ندارد و به رغم برنامه‌های گسترده در سطح کشور هنوز پرداختی‌های این بانک بسیار ناچیز است.
وی با قدردانی از مدیران بانک ملی استان در تقبل پرداخت 70 درصد تسهیلات صنعتگران و تولیدکنندگان تصریح کرد: بخش عظیمی از فعالان این عرصه از نبود مواد اولیه برای تولید نگران هستند که امیدواریم بانک‌ها با پرداخت تسهیلات مناسب بتوانند صنعتگران را در تأمین مواد اولیه کمک کنند.
پیرمؤذن در ادامه سخنان خود گفت: متأسفانه برخی از بانک‌ها کلیه اسناد تجار، صادرکنندگان و صنعتگران را به عنوان رهن بانکی نگه داشته‌اند در حالی که این روند باید با تدبیر ستاد تسهیل رفع شده و بخش عظیمی از اسناد این سرمایه‌گذاران آزاد شود.
وی ضرورت پرداخت تسهیلات فنی، اعتباری را به استان‌های کم برخوردار نظیر اردبیل یادآور شد و افزود: امسال پرداختی در این حوزه بسیار پایین بوده و ما امیدواریم با عنایت وزارت صمت هر چه سریعتر منابع فنی، اعتباری در حمایت از بخش تولید و صنعت پرداخت شده و استان اردبیل نیز از این محل منابع مورد نیاز را تأمین کند.
پیرمؤذن با انتقاد از رویه ناصحیح بانک‌ها در پرداخت تسهیلات در قبال منابع و مصارف خاطر نشان کرد: این جفا در حق استان‌های کم برخوردار است که بانک‌ها بخواهند براساس منابع و مصارف تسهیلات پرداخت کنند چرا که در این استان بانک‌ها با صنایع بزرگ و گسترده‌ای روبه‌رو نیستند که بخواهند بر همین اساس پرداختی تسهیلات خود را انجام دهند.
وی به فعالیت خوب کمیته حمایت قضایی در کنار کمیته تسهیل در حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان اشاره کرد و ادامه داد: خوشحال هستیم که در سایه تلاش این کمیته مشکل خلع ید در واحدهای صنعتی برطرف شده و در شهرک‌های صنعتی نیز برخی از مشکلات و نارسایی‌ها هموار گشته است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل به وضعیت نابسامان شهرک‌های صنعتی و واگذاری زودهنگام این شهرک‌ها به شرکت‌های خدماتی به عنوان یک معضل و مشکل اساسی اشاره کرد و گفت:‌ در حالی که هنوز فاز اول شهرک صنعتی شماره دو اردبیل از لحاظ زیرساختی تکمیل نشده، طرح توسعه آن نمی‌تواند دردی را دوا کند.
پیرمؤذن در پایان به پیشنهاد احداث شهرک مشترک مرزی در پارس‌آباد اشاره کرد و افزود: در نشستی که در روزهای آینده با مسئولان کشور آذربایجان خواهیم داشت، سعی و تلاشمان بر این است تا مقدمات راه‌اندازی این شهرک را در کمک به صنعتگران و تولیدکنندگان فراهم کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/341141/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تمرینات ورزشی برای درمان بورسیت زانو؛ زانویی سالم با حرکات ساده

بررسی عملکرد و افتخارات باشگاه نساجی مازندران در رشته‌های ورزشی مختلف

با این روش، بستن باند بوکس دیگر سخت نیست

از لاغری به خوش هیکلی: برنامه بدنسازی برای افراد لاغر

بیوگرافی و عکس های محمد جمشیدی؛ بسکتبالیست ایرانی

بیوگرافی سردار آزمون + تصاویر سردار آزمون

بیوگرافی آریا برزگر (+تصاویر)

بیوگرافی ژاوی هرناندز، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال اسپانیا

آشنایی با بیوگرافی دنی آلوز پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال

بیوگرافی اوستون اورونوف بازیکن فوتبال اهل ازبکستان

بیوگرافی رستم اروجوف، جودوکار بازنشسته آذربایجانی

بیوگرافی مائوریسیو موتا پائز سرمربی والیبال برزیلی

بیوگرافی اوسمار ویرا مدیر فوتبال برزیلی

معمای حرکت‌ها و تاکتیک‌ها: آشنایی با انواع مختلف بازی شطرنج

معرفی اسکریما: هنر رزمی فیلیپین با تاریخچه ویژه

رونق و جذابیت کُشتی با چوخه از گذشته تا حال

آشنایی با کونگ فو شائولین؛ تاریخچه و معروف‌ترین سبک‌های آن

کونگ فو سن سو: هنری که فراتر از فیزیک ورزشی می‌رود

آشنایی با کشتی تسلیمی و سبک های آن

ورزش زوران: نبرد پهلوانان در قلب کرمانشاه

آیا دوچرخه سواری در فضای داخلی به اندازه یک دوچرخه سواری واقعی موثر است؟

9 کاری که باید بلافاصله بعد از تمرین انجام دهید تا نتیجه بدهد

عوامل تاثیرگذار در ایجاد نفخ پس از تمرین و چگونگی مقابله با آن

راهنمای خرید چوب بیلیارد: نکات کلیدی برای انتخاب بهترین چوب

راهنمای کامل برای دوچرخه ثابت اسپینینگ: مزایا، تمرینات و نکات مهم

نمونه هایی از تمرینات هوازی استپر (+تصاویر)

وداع با تهوع بعد از ورزش: رازهایی برای یک تمرین لذت بخش

سوزش پس از ماساژ: اثرات طبیعی یا مشکل جدی؟

کاهش درد و افزایش انرژی با طب فشاری: معرفی بهترین روش‌ها

راهنمای کامل انتخاب روغن برای ماساژ: آیا می‌دانید چه روغنی برای شما مناسب است؟

ماساژ و مدیتیشن: دو روش قدرتمند برای پاکسازی چاکراها

فواید ماساژ درمانی برای قلب + نحوه انجام آن

آشنایی با اصول و تکنیک‌های موثر ماساژ گواشا

معرفی بهترین تمرینات ترکیبی برای کاهش زمان تمرین و افزایش اثربخشی

چگونه استقامت عضلانی را افزایش دهیم؟

راهنمای کامل برای حجم گرفتن عضلات پا: تمرینات، تغذیه و راهکارهای موثر

وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند

احداث 462 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی

اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

تمرینات کاتابولیک و آنابولیک: راهکارهای موثر برای افزایش عضلات و کاهش وزن

سارم در بدنسازی: معجزه یا فاجعه؟

همه چیز درباره حجم کثیف: مزایا، معایب و جایگزین های آن

سوپرست‌های چالش‌برانگیز سرشانه: راهی برای عضله‌سازی انفجاری

مراسم چهارشنبه سوری

آداب مسلمانان کشورهای مختلف درماه رمضان

آشنایی با فلسفه عیدی دادن در عید نوروز؛ زیباترین رسوم ایرانی ها

آشنایی با مراسم نوروز در هشت کشور جهان

آشنایی با آیین‌های سیزده به در (سیزدهمین روز نوروز)

سفر رنگارنگ به دنیای غذاهای سنتی سمنان: تجربه‌ای اصیل و به یاد ماندنی