یک مدرس دانشگاه تشریح کرد؛
علت حضور خاموش کارکنان در اداره ها
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام آذری - ایسنا/اردبیل یک مدرس دانشگاه و پژوهشگر گفت: ارتقای آگاهی تصاعدی کارکنان در بخشهای مختلف کاری (دولتی، خصولتی و خصوصی) از مطالبات و حقوق تضعیف شده سازمانیِ خود بهواسطه دسترسیهای مطلوب به بانک اطلاعاتی و اشتراکگذاری دانستهها موجب نوعی فلج کارایی و فلج تصمیمگیری جهت کارا بودن شده است.
امیر جبلی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: تلفیق ناصحیح مدیریت منابع انسانی، مدیریت سرمایه انسانی و اداره امور کارکنان و همچنین عدم استعدادیابی و استعداد پروری نیز بهسرعت این ناکارآمدی افزوده است.
وی عدم مطالعه و پیشبینی رفتار سازمانی را از دلایل نافذ عدم کارایی کارکنان و نیروی انسانی در بخشهای مختلف برشمرد و اضافه کرد: عدم اهتمام به مفروضات و روابط متغیرهای مستقل و وابسته در رفتار سازمانی، عدم توسعه محتوایی و فرایندی افعال انگیزه زایی را از دیگر دلایل ناکارآمدی نیروی انسانی در بخشهای مختلف عنوان کرد.
این داور نشریات علمی و پژوهشی با بیان اینکه باید مدیران در این زمینه شنود مؤثر یا شنود نامؤثر خود را مورد ارزیابی قرار دهند، ادامه داد: عدم مطالعه و بسط هوش سازمانی هم از دیگر دلایل نافذ عدم کارائی و بهتر بگویم حضور خاموش کارکنان است که باید مدیران سازمانی در همه حال به این موارد توجه کنند تا راندمان کارکنان را ارتقا دهند.
جبلی در پاسخ به سؤالی مبنیبر اینکه مدیران چگونه میتوانند کارایی کارکنان را ارتقا دهند، اضافه کرد: مدیران در این زمینه باید علم و هنر را تلفیق کنند تا بتوانند در ارتقای کارایی کارکنان نقشآفرینی کنند.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه مدیران باید رهبری مبتنی بر ظرفیت شناختی داشته باشند، ادامه داد: آشنایی با ناهماهنگیهای شناختی و استرس و مدیریت تضاد از دیگر عواملی هستند که مدیران برای ارتقای کارایی کارکنان باید به آن توجه کنند.
جبلی با بیان اینکه مدیران باید اهتمام جدی به متدهای بهینهسازی مراوده بین گروهها داشته باشند، گفت: اجتماعی سازی، اعتمادسازی و ارگانیک بودن از دیگر روشهایی است که مدیرآن برای مدیریت مطلوب سازمان باید به آن دقت کنند.
انتهای پیام
-
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷:۲۶
-
۶ بازديد
-
ایسنا - اجتماعی - اردبیل
-
پیام آذری
لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/355442/