پیام آذری

آخرين مطالب

توانمند سازی زنان کارآفرین برای دسترسی به فضای مجازی قانونی فروش محصولات معاونت امور زنان و خانواده

توانمند سازی زنان کارآفرین برای دسترسی به فضای مجازی قانونی فروش محصولات
  بزرگنمايي:

پیام آذری - مشاورعالی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طرح ملی "توانمند سازی اقتصادی زنان کارآفرین" از شهریور 99 در معاونت امور زنان و خانواده و در شرایط همه‌گیری کووید 19 با هدف رفع موانع بازاریابی فروش محصولات در حال اجراست.

مشاورعالی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طرح ملی "توانمند سازی اقتصادی زنان کارآفرین" از شهریور 99 در معاونت امور زنان و خانواده و در شرایط همه‌گیری کووید 19 با هدف رفع موانع بازاریابی فروش محصولات در حال اجراست.
مشاورعالی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به طرح ملی "توانمند سازی اقتصادی زنان کارآفرین" برای دسترسی به فضای مجازی قانونی فروش محصولات، گفت: این طرح از شهریور 99 در معاونت امور زنان و خانواده و در شرایط همه‌گیری کووید 19 برای 100 گروه و جمعیتی بیش از هزار زن کارآفرین، با هدف رفع موانع بازاریابی فروش محصولات در حال اجراست.
طیبه سیاوشی اظهار کرد: به دلیل همه گیری کووید 19 علیرغم تلاش زیاد زنان کارآفرین در تولید محصول، موانعی بر سر راه بازاریابی برای آنها ایجاد شده بود، به طوری که حتی دسترسی محدود به بازارهای سنتی خود را نیز از دست داده بودند. از این رو معاونت امور زنان در جهت ورود این زنان به درگاه‌های فروش محصولات مجازی قانونی و برای بهبود کسب وکار آنها اقداماتی انجام داد.
وی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح در تعامل معاونت زنان با دستگاه‌های اجرایی مشخص شد، ادامه داد: جامعه هدف این طرح شامل زنان عضو صندوق‌های خرد کشاورزی ذیل وزارت جهاد کشاورزی، زنان عضو تعاونی‌های شهری ذیل معاونت تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، زنان گروه‌های همیار سرپرست خانواده ذیل سازمان بهزیستی، زنان عضو تعاونی‌های روستایی ذیل وزارت جهاد کشاورزی و زنان کارآفرین برتر مستقل ذیل پویش "زنان نسل تحریم" شناسایی شده توسط معاونت امور زنان و خانواده می‌شود.
سیاوشی همچنین این را هم گفت که دستگاه‌های اجرایی یاد شده از ادارات خود در سراسر کشور خواسته‌اند تا با موسسات استارت آپی و تسهیل گری تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.
به گفته مشاور عالی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، در این طرح سعی شده است تا جامعه هدف طی سه وبینار هشت ساعته با سایت‌های فروش مجازی قانونی آشنا شوند. در این وبینارها حدود 100 گروه از زنان کارآفرین حضور داشتند. همچنین در این دوره از پر فروش ترین بازارهای فروش محازی قانونی موجود در سطح کشور با پشتیبانی بالا استفاده شده است.
وی معتقد است که بسیاری از زنان کارآفرین با فضای فروش مجازی آشنایی ندارند و یا از این فضا هراس و ترس دارند. از این رو ورود به فضای فروش مجازی قانونی کشور برای بسیاری از زنان کارآفرین سخت است. در حالی که طی وبینارهای برگزار شده با ارائه آموزشهای اولیه به آنها و تبادل اطلاعات، می‌توان گفت زنجیره تولید به نوعی تکمیل خواهد شد.
سیاوشی با بیان اینکه از ظرفیت تسهیل‌گران اجتماعی و موسسات استارت آپی در این طرح استفاده شده است، افزود: در این زمینه توافقنامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم و بر اساس آن بودجه‌ای برای تولید محتوا، عکاسی و ثبت برند و تجاری سازی به موسسات استارت آپی تعلق گرفت.
سیاوشی همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد این معاونت با موسسات تسهیل‌گر اجتماعی، این را هم گفت که طی این قرارداد موسسات تسهیل‌گر به زنان تولید کننده سراسر کشور چگونگی ورود به بازارهای فروش را به آنها یاد می‌دهند.
وی با بیان اینکه حدود 150 غرفه در این بازارهای مجازی ایجاد شده است، تصریح کرد: درحال حاضر یک چرخه‌ای میان جامعه هدف با این موسسات برقرار شده است و تلاشمان بر این است که بتوانیم به ایجاد 430 غرفه پایدار کیفی در بازارهای فروش مجازی قانونی برسیم چراکه هدفمان معطوف به کیفیت و الگو سازی این غرفه‌ها و نه کمیت است.
مشاور عالی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری افزود: این موسسات تسهیل گر استارت آپی در سراسر کشور گسترده هستند و اینگونه زنان کارآفرین تمام کشور می‌توانند ذیل این موسسات قرار گیرند. همچنین یک کمیته هماهنگی ملی برای رصد و پایش طرح و گزارش گیری از موسسات و تسهیل گران به جهت شناخت چالشها و پیشبرد طرح، دیده شده است که از ابتدای سال نیز نشست‌هایی را با این موسسات داشته است.
به گفته وی، طی موافقتنامه دیگری با معاونت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، به زنان صاحب غرفه در بازارهای مجازی و موسسات استارت آپی مشوق‌هایی به شکل وام تعلق می‌گیرد.
سیاوشی افزود: امروز نیز این معاونت تفاهم نامه‌ای را با شرکت پست منعقد می‌کند که طی آن وبینارهای آموزشی جهت آشنایی زنان کارآفرین با خدمات شرکت پست برگزار می‌شود. همچنین طی این تفاهم نامه، نمایندگی شرکت پست به زنان تولید کننده‌ای که نمایندگی این شرکت در شهر و روستای آنها وجود ندارند، اعطا می‌شود تا مشکلات ارسال محصولات آنها حل شود.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/368572/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نوسازی 25 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور

4 تکنیک برای اینکه دیگران را راحت‌تر ببخشید

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری در کانادا

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر/ ویدئو

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه

محرومیت 6داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!

میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر

افزایش 10 درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل

جابجایی حدود 1 هزار و 500 نفر مسافر از شهرستان نمین

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

مطهری سرمربی موقت تراکتور شد

مربی پیشین پرسپولیس سرمربی موقت تراکتور شد

فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!

تراکتور انتخاب کرد: حمید مطهری در تبریز

آخرین خبر از توافق یحیی و تراکتور؛ دستیار سابق گل‌محمدی در راه تبریز

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

اشتباه زبانی عجیب مهران مدیری در برنامه اسکار/ ویدئو

کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند

عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد

توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

بیش از هزار و 200 سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد

وضعیت زیست محیطی ومحل دفن زباله گاه هشترود ذوالبین مناسب نیست

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

پاکو خمس: هیج وقت حس عدم امنیت در ایران نداشتم

تشکیل 982 پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد

پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد

حضور کشتی‌گیران سه کشور خارجی در جام صفوی قطعی شد

کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند

زمین‌های واگذارشده به دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف می‌شوند

فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)

کمک 2910 میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

پرسپولیس سوگلی آقایان است؛ استقلال کمر خم نمی‌کند!

ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی 22 درصد افزایش یافت

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز

تالاب قره‌گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

با این رفتار، همیشه از جاری هات سرتر و جلوتری

نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در تبریز گشایش یافت

کارخانجات آرد اردبیل زیر ذره بین تعزیرات حکومتی

شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی

تغییری که مقابل استقلال خطرساز شد(عکس)

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است