پیام آذری

آخرين مطالب

تاریخ معرفی آنر Play 5 مشخص شد علمي

تاریخ معرفی آنر Play 5 مشخص شد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ترنجی / آنر همچنان در مسیر پیشرفت و بازیابی خود است. پس از مدتی که آنر در خواب به سر می‌برد، این برند توانست برخی محصولات جدید خود را در بازار چین عرضه کند. اما ممکن است به دلیل کمبود قطعات، این اتفاق به صورت جهانی رخ نداده باشد. به هر حال، تاریخ معرفی آنر Play 5، گوشی جدید آنر در چین مشخص شده است. در این مطلب به جزئیات این گوشی و رندرهای رسمی آن می‌پردازیم.
تاریخ معرفی آنر Play 5، حدود ٨ روز دیگر است
آنر، ابتدا از گوشی Honor Play 5T Vitality Edition در این سری رونمایی کرد. این گوشی پایین رده اقتصادی، تنها در چین عرضه شد. در ادامه، برخی از مشخصات گوشی آینده این سری، یعنی Honor Play 5 هم لو رفت. اما این جزئیات کاملاً درست نبودند و ظاهراً طراحی این گوشی، به کل فرق دارد!
در گزارشی از Gizmochina، تاریخ معرفی آنر Play 5 مشخص شده است. آنر برای رونمایی از گوشی جدید خود، تاریخ ١٨ مه یا همان ٢٨ اردیبهشت را در نظر دارد. زمان دقیق انجام این رونمایی، ساعت ١٩:٣٠ به وقت محلی (ساعت ١6:٠٠ به وقت تهران) می‌باشد. بیشتر شدن فعالیت آنر، می‌تواند در عملکرد این برند برای بازار جهانی نیز تأثیر گذار باشد.
اما بیایید به رندرهای جدید منتشر شده از این گوشی در پوستر رسمی آنر، نگاهی بیاندازیم. همان‌طور که مشخص است، رندرهای قبلی که منتشر شده بودند، حداقل منتسب به این گوشی نبوده‌اند. ظاهراً آنر Play 5، طراحی مشابهی با گوشی Nova 8 SE هواوی دارد.
در هر صورت، بیایید فرض کنیم که Nova 8 SE وجود خارجی ندارد و این گوشی را جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. برای گوشی جدید آنر، حداقل دو رنگ‌ بندی مختلف به تأیید نهایی رسیده است. در قاب پشتی این گوشی، تنها ماژول دوربین و لوگوی آنر به چشم می‌آید. شیشه این قاب، تخت است و طراحی مانند سری آیفون ١٢ دارد. ماژول دوربین نیز دارای 4 سنسور مختلف است که سنسور اصلی، وضوح 64 مگاپیکسلی دارد. طراحی دوربین‌های این ماژول نیز مربعی شکل است.
روی فریم میانی، جزئیات خاصی به جز قرارگیری دکمه پاور، کلید تنظیم صدا و خشاب سیم‌کارت‌ها دیده نمی‌شود. درگاه این گوشی نیز از نوع Type-C است. در نهایت، به قاب جلویی و نمایشگر می‌رسیم. ظاهراً در این قاب، حاشیه‌های دور نمایشگر کم‌تر از حد معمول شده‌اند. البته این موضوع می‌تواند تنها در رندر Honor Play 5 صادق باشد! در نهایت، دوربین سلفی آنر پلی 5 در ناچ قطره‌ای این گوشی جای خوش کرده است. در کل، طراحی مشابه گوشی Nova 8 SE را در این گوشی می‌توان مشاهده کرد. ظاهراً، آنر با جدایی از هواوی، همچنان در حال استفاده از طرح‌های این برند است. مشخص نیست که چه زمانی، خود آنر دست به نوآوری می‌زند.
مشخصات فنی احتمالی Honor Play 5
مدتی قبل، برخی از مشخصات فنی آنر Play 5 لو رفته بودند. این گوشی، یک میان رده جدید از آنر است که به زودی در کشور چین عرضه می‌شود. بیشتر این مشخصات فنی، درست بودند.
وزن ١٧٩ گرمی و ضخامت ٧.46 میلی متری، نشان می‌دهد که آنر در این گوشی قصد استفاده از یک طراحی مناسب را دارد. با توجه به نوع طراحی این گوشی، احتمال می‌رود کاربران زیادی به این گوشی آنر جذب شوند. با توجه به این که در رندرهای Honor Play 5، اثری از حسگر تشخیص اثرانگشت نیست، می‌توان دریافت که این گوشی از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر برخوردار است. به دنبال آن، نمایشگر آنر پلی 5، از نوع OLED خواهد بود. قطر نمایشگر این دستگاه، 6.5٣ اینچ است و وضوح پنل آن +FHD می‌باشد. این دستگاه میان رده آنر، احتمالاً از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این امکان، با استفاده از تراشه دایمنسیتی ٨٠٠U به ارمغان آمده است. این تراشه‌، لیتوگرافی ٧ نانومتری دارد و از فناوری 5G هم پشتیبانی می‌کند.
اگر دقت کرده باشید، تمام گوشی‌های آنر پس از جدایی این شرکت از هواوی، از تراشه‌های طراحی شده توسط مدیاتک یا Unisoc بهره می‌برند. این موضوع، همچنان نمی‌تواند نکته بدی باشد. چرا که آنر قصد دارد به خود اتکا کند و این مسئله خوبی است. جدا از این‌ها، احتمالا آنر 5٠ پرو پلاس با تراشه‌ اسنپدراگون ٨٨٨ رونمایی می‌شود.
در این بین، ظاهراً برای اولین بار شاهد استفاده از نسخه یازدهم اندروید در یکی از دستگاه‌های اندرویدی آنر هستیم. اتفاقی که به دلیل عضویت آنر در هواوی، نمی‌توانست رخ دهد. اما آنر پلی 5 به صورت پیش فرض از سیستم عامل اندروید ١١ به صورت پیش فرض بهره مند خواهد بود. مشخص نیست که آنر قصد معرفی رابط کاربری جدید خود بر پایه اندروید ١١ را دارد یا خیر. همان طور که اشاره کردیم ماژول دوربین اصلی این گوشی، از 4 سنسور مختلف تشکیل شده است. این سنسورها، دارای وضوح ٢+٢+٨+64 مگاپیکسلی هستند. احتمال دارد سنسور اصلی این گوشی، IMX682 باشد که ساخت سونی است. این سیستم دوربین، قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را خواهد داشت. دوربین سلفی تکی نیز وضوح ١6 مگاپیکسلی دارد.
باتری این دستگاه جدید، حجم ٣,٨٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد. این موضوع، برای چنین وزن و ضخامتی عجیب هم نیست. با این حال، بازدهی این گوشی احتمالاً در حد رقبایش نخواهد بود. در مقابل، شارژر این گوشی در بین رقبایش پرچمدارانه عمل می‌کند. این شارژر، توان 66 واتی دارد و در جعبه گوشی واقع شده است. احتمالاً این ظرفیت باتری، در حدود ٣5 دقیقه پر خواهد شد. چیزی که مشخص است، این است که این گوشی، شباهت‌های زیادی با Nova 8 SE دارد و حتی می‌توان گفت که آنر پلی 5، نسخه ری برند شده نوا ٨ اس ای با مشخصات فنی بهتر است. معلوم نیست که با وجود جدایی آنر و هواوی، این دو گوشی تا این حد شباهت دارند. شباهت‌هایی که قطعاً سهوی نیستند!
نظر شما در مورد آنر پلی 5 چیست؟ فکر می‌کنید آنر می‌تواند گوشی‌های بهتری را عرضه کند؟ کدام قابلیت این گوشی برای شما جذابیت دارد؟

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/368625/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟