پیام آذری

آخرين مطالب

فعالان سیاسی ارومیه‌ای:

تخریب دولت در آستانه انتخابات، مقدمه ای بر کاهش اعتماد سیاسی است سياسي

تخریب دولت در آستانه انتخابات، مقدمه ای بر کاهش اعتماد سیاسی است
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- قرار گیری در شرایط سخت و ناجوانمردانه تحریم‌های اقتصادی و شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر وضعیت سختی را برای همه به وجود آورده اما دولت توانسته در همین شرایط بحرانی، کشور را مدیریت و روند چرخ توسعه را در حرکت نگهدارد که تخریب این عملکرد، مقدمه ای بر کاهش اعتماد سیاسی در کشور است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون در آستانه اولین انتخابات ریاست جمهوری در دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم و میزان مشارکت مردم در این دوره انتخابات قطع یقین نقش بسزایی در تقویت جایگاه ایران در عرصه بین المللی خواهد داشت.
در همین راستا نیم نگاهی به بیش از 40 سال گذشته نشان می‌دهد که دشمنان ایران اسلامی هرجا توانستند خدمات صورت گرفته به ملت ایران در جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و اقدام به سیاه نمایی کرده اند تا به ظن خود مردم را از انقلاب اسلامی دلسرد کنند.
دشمن در شرایط خاص امروزی با بهره مندی از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی کینه توزی به ملت ایران اسلامی را دوچندان کرده و با مایوس کردن آنان در تلاش است تا مردم را نسبت به آینده کشور بی تقاوت جلوه دهد.
متاسفانه برخی مواقع رقابت‌های سیاسی و جناحی نیز در داخل کشور به سمت و سوی نامناسبی در حرکت است؛ در حالی که بیان دستاوردهای دولت می‌تواند نقش بسزایی در امید آفرینی در جامعه ایفا کند، گویا برخی از جریانان سیاسی رقیب دولت روحانی، در قامت "مخالف" برآمده و حتی در برخی موارد، حرف های دشمنان را تکرار می‌کنند.
جریان‌های سیاسی داخل کشور برای شناساندن یک انتخاب درست برای مردم در مرحله اول باید نگاه خاکستری خود به جریان‌های رقیب داخلی را تقویت بخشند چرا که نگاه سیاه و سفید به رقیب نه تنها عاملی برای توسعه نیست بلکه با 2 قطبی سازی ناسالم، سبب نابودی امیدی مردم و منجر به بازی در زمین دشمن خواهد شد.
نگاه سیاه و سفید به دولت‌ها خیانت در حق نظام است
"هوشنگ عطاپور" یک فعال سیاسی در ارومیه معتقد است که نگاه دیو و دلبری (سیاه و سفید) به خدمات دولت‌های مختلف خیانت به نظام اسلامی است و هرگونه تحلیلی در این رابطه باید با مبتنی بر آمار و ارقام، بسترهای سیاسی، اقتصادی و بین المللی باشد.
وی با بیان اینکه نظام سیاسی در هر دولت و ملتی مجموعه‌ای از قوا و نهادهای لشکری و کشوری است که جمع بندی عملکرد آنان در نهایت کارآمدی آن نظام سیاسی را تعیین می‌کند، گفت: البته قوه مجریه را باید مهمترین و اصلی ترین قوه دانست چرا که فرمان مدیریت اجرایی و توسعه کشور را به طور عمده در دست دارد و توسط رییس جمهوری و زیر نظر رهبر معظم انقلاب و نهادهایی سیاست گذاری همچون شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی مدیریت می‌شود.
این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه نباید شاخص‌های توسعه‌ را در کشور که توسط دولت‌ها رقم خورده، نادیده گرفت، اظهار داشت: متاسفانه روال معمول آن شده که یک نگاه سیاه و سفید نسبت به دولت‌ها به خصوص در ایام منتهی به انتخابات ایجاد شود که قطع یقین این نوع نگاه را نیز نمی‌شود در دسته نقدهای منصفانه جای داد.
تخریب دولت، ضربه به ارکان کشور است
"عطاپور" با بیان اینکه جریانات سیاسی مصالح نظام را در نظر بگیرند، افزود: گاهی یک جریان یا حزب سیاسی برای شکست رقیب خود مواضعی اتخاذ می‌کند که چیزی جز ضربه زدن به ارکان نظام سیاسی حاکم و مخدوش کردن آن نیست.
وی ادامه داد: نباید اجازه داد که دامنه رقابت از حدود نقد خارج شده و به سمت دشمنی، تحقیر، توهین و تخریب برسد؛ چرا که در صورت تحقق آن، نظام سیاسی با بحران مشروعیت رو به رو خواهد بود.
ارتقای مشارکت باید در دستور کار همه باشد
وی، مشارکت پایین در انتخابات را به معنای شکست تمامی جریانات سیاسی دانست و اظهار داشت: نا امیدی مردم از ایجاد تغییر و اصلاحات در کشور قطع یقین پیامدهای مناسبی نخواهد داشت.
این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه نمایش سخیف بد اخلاقی‌های جریانات سیاسی، افکار عمومی را دچار تردید ابهام می‌کند، گفت: به نظرم فتنه در معنای واقعی کلمه در همین جو دهی عدم اطمینان خلاصه می‌شود که بحران مشروعیت را دچار چالش‌های بنیادین خواهد کرد.
فرمایشالت رهبری نقشه راه افزایش مشارکت انتخاباتی باشد
استاد علوم سیاسی دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه نیز با اشاره به اینکه فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقشه روشنی برای انتخابات پیش رو در روز 28 خرداد ترسیم کرد که باید طبق بیانات معظم له عمل کنیم، گفت: احزاب به خصوص نامزدهای انتخاباتی زمینه دلسردی مردم را فراهم نکنند.
"فخرعلی قلی‌زاده" افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، افرادی که ‌رویه تخریب را جایگزین نقد منصفانه می‌کنند در حقیقت دست به خودزنی زده و فضایی به وجود می آورند که در نهایت منجر به دلسردی مردم از نظام می‌شود.
وی اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری باید مراقب رفتار انتخاباتی باشیم و سعی کنیم با داغ کردن تنور انتخابات و همچنین با انتخاب صحیح خود، آینده کشور را به اهلش واگذار کنیم.
استاد دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه بیان کرد: فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب، پاسخ کوبنده ای برای معاندان و دشمنان بود و علاوه بر این، فرامین مقام معظم رهبری حرکت دشمن را که به صورت شطرنجی علیه ایران اسلامی شروع شده بود، متوقف و ‌بی نتیجه کرد.
قلی زاده گفت: هراندازه میزان مشارکت در انتخابات بیشتر باشد، به همان اندازه، رییس جمهوری آینده از پشتوانه قوی مردمی برخوردار خواهد شد و قدرت چانه زنی بالایی در عرصه بین المللی خواهد داشت.
وی با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان در خصوص حضور نیافتن پای صندوق های رای افزود: در چهار دهه اخیر، دشمنان هنوز مردم ما را نشناخته اند و نمی دانند مردم در تمامی شرایط، با نظام همراهی داشته اند.
نباید روی مشکلات معیشتی مردم قمار کرد
"علی عالیقدر" دبیر حزب اراده ملت در شهرستان ارومیه با بیان اینکه تخریب دولت و نادیده گرفتن اقدامات انجام شده قطع یقین منجر به نا امیدی به آینده و ریزش سرمایه‌های اجتماعی خواهد شد، گفت: وجود مشکلات معیشتی غیر قابل انکار است ولی اینکه برخی جریانات سیاسی صرفا برای پیروزی در انتخابات تمامی این مشکلات را متوجه ناکارآمدی دولت کنند و به نقش تحریم‌های ناجوانمردانه اعمال شده برکشور بی توجه باشد، قمار بر روی آینده کشور است.
وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ساختاری نیست، افزود: زیر سوال بردن دستاوردهای دولت در شرایط سخت بین المللی منجر به القای وجود یک مشکل ساختاری در کشور و در نتیجه بی تفاوتی آنان به آینده کشور خواهد شد.
عالیقدر با بیان اینکه دیگر دوران شعار های پوپولیستی گذشته است، افزود: اگر یک جریان سیاسی در چهارچوب اخلاق نقد سازنده را مطرح و راهکاری نیز برای آن ارائه کند، به طور حتم مورد استقبال جامعه قرار خواهد گرفت.
از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تقریبا هر سال شاهد برگزاری انتخابات بوده ایم و هر بار مردم مُهر تاییدی بر نظام و انقلاب خود زده و به دنیا ثابت کرده اند که همچنان بر آرمان های خود ایستاده اند و به آن پایبند هستند.
ثبت نام داوطلبان نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز در وزارت کشور آغاز شد تا ماهها گمانه‌زنی درباره داوطلبان این انتخابات به پایان برسد و گزینه‌های داوطلب رسمی و محتمل مشخص شود.
با این همه آنچه در شرایط کنونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تشویق و ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق های رای است و این مهم جز با ارائه برنامه هایی واضح و کاربردی، دوری از شعار زدگی و تخریب و تضعیف رقیب میسر خواهد شد.
انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، روز 28 خرداد سال جاری در کشور برگزار می شود.
برچسب‌ها
انتخابات 1400 انقلاب اسلامی ایران آذربایجان غربی ارومیه دولت انتخابات ریاست جمهوری
پروندهٔ خبری
انتخابات 1400

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/368735/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران‌خودرو چگونه مجبور شد پول مشتریان را پس دهد؟

ضرر خودروسازان، نارضایتی خریداران

وزیر صنعت: در حوزه خودرو، مردم از شرایط موجود ناراضی هستند

زیر پوست وارادات خودروی کارکرده با ارز خودتون!

شرایط جدید گمرک برای ورود موقت خودروی سواری به کشور/ تصویب آیین‌نامه واردات کامیون کارکرده

معاوضه نیسان آبی با گوشت قرمز در آفریقا!

بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو برای 3 درصد از باقی ماندگان مرحله دوم در شهریور ماه

ضوابط خرید خودرو توسط دستگاه های اجرایی اصلاح شد/ ممنوعیت خرید هرگونه خودرو سواری خارجی توسط ادارات

شرایط جدید واردات خودرو اعلام شد

هفت مهمان خارجی بازار خودرو

شورای رقابت علیرغم دستور رئیسی از مصوبه خود عقب‌نشینی نکرد

چه کسی مسئول قانونی قیمت گذاری خودرو است‌؟/ با تکیه بر آرزوها، نمی‌توان کشور را سر و سامان داد

نمایش مسخره ای به نام واردات خودرو؛ وعده 200 هزار خودرو به مردم ایران دادند و تنها 280 دستگاه وارد کردند!

«نه» شورای رقابت به فرمان رئیسی

ماجرای استعفای اعضای شورای رقابت بعد از دستور رئیسی چیست؟

صنعت خودرو در چنگ دولت

شورای رقابت به جای حمایت از منافع مردم،‌ از گران‌فروشی مونتاژکاران دفاع کرد

توپ واردات خودروهای کارکرده در زمین دولت

رئیس سازمان استاندارد: محموله خودروهای وارداتی را متوقف نکرده‌ایم

خبر مهم برای متقاضیان جایگزینی خودروهای فرسوده

وقتی 207 ثبت نام می‌کنی، اما 206 تحویل می‌گیری!

آغاز طرح فروش فوری تارا اتوماتیک ویژه سامانه یکپارچه ازسوی ایران خودرو (+جدول فروش)

قیمت جدید لاستیک دولتی اعلام شد

ترخیص اولین نمونه های خودروی وارداتی غیر چینی از گمرک (+عکس و مشخصات خودرو)

فعال بازار خودرو: با استانداردهای ما پورشه، بنز و ب‌ام‌و هم رد می‌شوند!

«خودی»ها پشت فرمان واردات؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران: تا این لحظه هیچ آیین‌نامه‌ای درمورد واردات خودرو از سوی دولت ارائه نشده است

واردات خودرو پشت‌ چراغ‌قرمز ارز

مجوز «واردات خودرو توسط جانبازان» با تعرفه صفر ابلاغ شد

زمان اجرای مصوبات شورای رقابت درباره قیمت خودروها اعلام شد

تصویب آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت

گرانی خودرو در راه است

ورود 20 هزار خودروی وارداتی به گمرک

تولید خودروهای برقی بدون دنده امکان‌پذیر است؟/ شوی تبلیغاتی در حیاط دولت

آئین‌نامه واردات کامیون و اتوبوس کارکرده ابلاغ شد

بیش از 70 هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد/ تکذیب حذف سامانه یکپارچه

سامانه یکپارچه خودرو باز شد

گول آگهی‌ها و شایعات را نخورید؛ برای واردات، خودروی فرسوده نیاز نیست

قیمت گواهی اسقاط خودرو 30 تا 35 میلیون تومان است

دستورالعمل واردات خودروی کارکرده منتشر شد/ اسامی25 برند مجاز خودرو برای واردات

افزایش 60 درصدی قیمت لوازم خودرو/ 30 درصد لوازم فروشان خودرو تعطیل شدند

سامانه فروش یکپارچه خودرو از 20 شهریور بار دیگر فعال می‌شود

میانگین قیمت خودروهای کارکرده در دنیا 27 هزار دلار است

سوال مهم از دولت درباره گرانی‌های بی‌منطق در بازار لاستیک خودرو

سامانه یکپارچه خودرو و مشکلات آن/ کلاه گشاد خودروسازان بر سر خریداران

واردات خودرو؛ از رویاسازی تا رویافروشی در وزارت صمت رئیسی

نرخ اجاره خودروی خارجی؛ روزانه 28 میلیون تومان!

وزارت صمت: اجازه ورود خودروهای کارکرده پنج هزار دلاری و غیراستاندارد را به ایران نمی‌دهیم

واردات خودرو مخصوص ماشین‌های چینی است؟ | چرا دولت به قانون واردات خودرو عمل نمی‌کند؟

تایر گران شد/ سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر: کمبود ارز، تایر را گران کرد