پیام آذری

آخرين مطالب

ارومیه با بیش از 100 نوع خدمت الکترونیکی جزء پنج شهر پیشرو هوشمند کشور سياسي

ارومیه با بیش از 100 نوع خدمت الکترونیکی جزء پنج شهر پیشرو هوشمند کشور
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ارومیه- شهر ارومیه با اقداماتی که طی سال‌های اخیر صورت گرفته، حرکتی پرشتاب را در زمینه توسعه خدمات الکترونیکی و استفاده از ظرفیت‌های اینترنتی داشته و گام‌های بلندی را نیز برای تبدیل شدن به شهر نخست خدمات الکترونیکی در منطقه شمال غرب کشور برداشته است.

به گزارش ایرنا، توسعه خدمات الکترونیک طی حدود دو دهه گذشته یکی از مهمترین دغدغه های مسوولان و مردم در همه شهرهای دنیا و ایران بوده و در سال های اخیر به مطالبه ای از سوی مردم تبدیل شده است.
رونق بازار خدمات مبتنی بر رایانه و موبایل و آمارهای عجیب وغریبی که از برخی کشورهای پیشرفته در خصوص ارائه خدمات به صورت الکترونیک داده می شود، مطالبه شهروندان در ایران را روز به روز بیشتر کرده و مسوولان را وا می دارد تا خدمات را در این راستا افزایش دهند.
با شیوع بیماری کووید 19 و لزوم خارج نشدن غیرضرور و حتی در برخی مواقع ضروری از خانه، این مطالبات شکل جدی‌تری از سوی مردم و حتی مدیران ارشد به خود گرفته و مسوولان امر را به تلاش بیشتر برای به ثمر رساندن این مطالبات وا داشته است.
در شهر ارومیه نیز که همواره یکی از شهرهای پیشرو در استفاده از فناوری های پیشرفته در کشور بوده، دغدغه مردم به استفاده از خدمات الکترونیکی و مبتنی بر رایانه و تلفن همراه روز به روز بیشتر می شود.
مسوولان نیز در همین راستا در کنار توجهی که به توسعه خدمات در تمام استان دارند، توسعه خدمات الکترونیکی را در شهر ارومیه به عنوان بزرگترین، پرجمعیت ترین و با بیشترین میزان ارجاع شهروندان به ادارات، در دستور کار خود قرار داده اند و این خدمات روز به روز شکل پیشرفته تری به خود می گیرد.
توسعه دولت الکترونیک ضرورت امروز جامعه است
استاندار آذربایجان غربی در این باره معتقد است: برای دستیابی به رضایتمندی مردم، افزایش بهره وری و شفافیت در امور باید دولت الکترونیک بیش از اینها توسعه یابد.
محمدمهدی شهریاری چندی پیش در جمع مدیران حوزه های مرتبط با اشاره به انتقادات مردمی از پروسه های طولانی سیستم اداری افزود: گلایه های مردمی در خصوص بروکراسی اداری بحق و درست است.
وی اضافه کرد: با توسعه دولت الکترونیک و توجه به خواست مردم، علاوه بر کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری، سلامت اداری، شفافیت و ارتقای شاخص های کسب و کار رضایت مردم حاصل می شود.
استاندار آذربایجان غربی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا در برون سپاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت تعلل نکنند.
زیرساخت های مناسب شهری عاملی برای تحقق شهر هوشمند در ارومیه
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: توسعه کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحقق شهرهوشمند در گرو داشتن زیرساخت های مناسب شهری است که این موضوع با تعامل و همکاری شهرداری در رفع موانع توسعه و تقویت شبکه ارتباطی در ارومیه محقق می شود.
قاسم جلیلی نژاد از تعامل و همکاری با شهرداری ارومیه در راستای رفع موانع توسعه و تقویت شبکه های ارتباطی در ارومیه خبر داد و اظهار کرد: این امر در راه اندازی شهر هوشمند ارومیه و تسریع در رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده بسیار تعیین کننده است.
وی با تاکید بر کاهش تعداد دکل‌های مخابراتی در سطح شهر و جمع آوری دکل‌های غیرقابل استفاده مستقر در بعضی از فضاهای مسکونی، آموزشی و بهداشتی اضافه کرد: بهبود سیما و منظر شهری، کاهش نگرانی‌های روانی شهروندان، کاهش اعتراضات مردمی و همچنین صرفه‌جویی هزینه‌های اجرایی، عملیاتی و تامین و نگهداری سایت‌های مخابراتی از طریق استفاده مشترک از آنها توسط اپراتورهای تلفن همراه از جمله مزایای کاهش تعداد دکل ها است.
ارومیه جزء 5 شهر هوشمند ایران
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در این باره گفت: مدیریت شهری در حوزه فناوری اطلاعات و هوشمندسازی خدمات قابل قبولی را انجام داده و ارومیه به صورت پایلوت جزء پنج شهر هوشمند کشور انتخاب شده است.
حسین بخشایشی اضافه کرد: پروژه های فاخری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارومیه به اجرا در آمده که حتی در تهران هم نمونه های آن کم بوده و بعضا بهتر از تهران است.
خدمات الکترونیکی در شهر ارومیه به 100 مورد افزایش یافت
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه نیز در این باره گفت: در حال حاضر مدیریت شهری، 100 نوع خدمت را به صورت الکترونیک ارایه می کند که تمام این خدمات تنها از طریق یک نرم افزار صورت می گیرد.
یاسر اسدپور یکی از بهترین پروژه های اجرایی در ارومیه را پروژه فاخر موقعیت یابی آنی RTK عنوام کرد و افزود: با استفاده از برداشت های مکانی سریع با دقت میلی متری و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا جهت ارایه خدمات مختلف در حوزه های مدیریت شهری، شرکت های خدمات رسان و به شهروندانی که نیاز به UTM دارند، آماده شده است.
وی با بیان اینکه پروژه فاخر موقعیت یابی آنی RTK برای اولین بار در شمال غرب کشور راه اندازی شده است، اظهار کرد: این پروژه می تواند برای شهرداری ارومیه منبع درآمد باشد.
وی با اشاره به طراحی و پیاده سازی پروفایل شهروندی ارومیه من، بیان کرد: یکی از شاخصه های شهر هوشمند پروفایل شهروندی است که این پروفایل با کمک و تلاش نیروهای سازمان فاوا و با کامل ترین و به روزترین روش های دنیا آماده شده است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه ادامه داد: با استفاده از این پروفایل شهروندی امکان ارایه خدمات با ایجاد یک حساب کاربری در سامانه ارومیه من میسر می شود.
اسدپور افزود: در حال حاضر استعلام و پرداخت عوارض خودرو و سوابق پرداختی ارسال و پیگیری درخواست های سامانه 137 مدیریت شهری، خدمات جستجوی متوفیان، استعلام پرداخت عوارض نوسازی و خدمات پارک حاشیه ای با امکان شارژ و گزارش مصارف آن از طریق همین پروفایل امکان پذیر است.
وی اظهار کرد: شهروندان با ثبت نام برای این پروفایل، خدمات مورد نیاز خود را به صورت الکترونیک از آدرس WWW.MYURMIA.IR دریافت می کنند و در این پروفایل سوابق شهروندی در صورت درخواست خدمات از شهرداری ثبت می شود.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه افزود: در حال حاضر تمامی این خدمات از طریق سایت و در آینده نزدیک از طریق اپلیکیشن پروفایل شهروندی بصورت تجمیع شده ارایه می شود.
اسدپور در ادامه با اشاره سامانه شفافیت و شهرداری شیشه ای، اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم سامانه شفافیت راه اندازی می شود که سامانه ماده 77 و سامانه مدیریت مناقصات و مزایدات و قراردادها و نرم افزار حقوقی شهرداری در این راستا طراحی و ارائه شده است.
وی با بیان اینکه سامانه تور مجازی شهرداری با هدف ترویج و توسعه گردشگری بر اساس تکنولوژی های به روز راه اندازی شده است، اظهار کرد: سامانه تور مجازی این قابلیت را برای کابران فراهم می کند که بدون حضور فیزیکی و از طریق شبکه اینترنت از مراکز تجاری، گردشگری و بناهای تاریخی شهر ارومیه به صورت کاملا سه بعدی بازدید کنند.
وی با اشاره به سامانه فروش آنلاین میوه گفت: امکان ارایه خدمات غیر حضوری در سامانه آنلاین و درخواست های سازمان ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری ارومیه فراهم شده است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه به راه اندازی شبکه وایرلس شهری و ایجاد زیرساخت چتر وای فای شهری اشاره کرد و افزود: زیرساخت پشتیبان فیبر نوری و ارتباط بین ساختمان واحدهای تابعه شهرداری با استفاده از دکل مخابراتی پارک جنگلی و دکل نصب شده در پشت بام سازمان فناوری اطلاعات ایجاد شده است.
اسدپور با اشاره به سامانه نام گذاری معابر شهری ارومیه، اظهار کرد: از طریق این سامانه تمامی معابر شهری که فاقد نام است شناسایی شده و برداشت های لازم انجام می گیرد و نتیجه به کمیسیون نام گذاری شورای شهر ارسال می شود.
وی با بیان این که سامانه ارتباط مستقیم شهروندان با شهردار ارومیه نیز در هفته های اخیر راه اندازی شده است، اضافه کرد: در این سامانه امکان ثبت پیام های شهروندان با درج مشخصات هویتی شان میسر شده و شهردار ارومیه به طور مستقیم درخواست های شهروندان را به مناطق و سازمان ها ارجاع و دستورات لازم برای پیگیری سریع را صادر می کند.
به گزارش ایرنا، با توجه به این پیشرفت ها که در کمتر شهری از کشور وجود دارد، انتظار می رود تا خدمات لازم به شهروندان در سریع ترین زمان ممکن ارائه شده و از بار مسافرت های درون شهری و همچنین تبعات آن کاسته شود؛ امری که تحقق آن می تواند در بهبود روزافزون رفاه در زندگی ارومیه ای بسیار موثر باشد.
ارومیه بزرگترین شهر استان آذربایجان غربی است و بیش از 10 هزار هکتار مساحت و بیش از 750 هزار نفر جمعیت دارد.
برچسب‌ها
شورای شهر آذربایجان غربی فناوری اطلاعات ارومیه شهرداری ارومیه حسین بخشایشی سازمان فناوری اطلاعات شهر هوشمند فناوری‌اطلاعات

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/369255/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(ویدئو) بهار چشم‌نواز شهر بیله‌سوار

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

ببینید | جنجال بزرگ در تبریز؛ حمله هواداران به ون حامل بازیکنان تراکتور

دستگیری عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه 3 هزاز نفری ارومیه

سقوط نوجوان 15 ساله از ارتفاعات شیخ ریواس اشنویه

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

حادثه رانندگی در محور خوی-مرند

حمله هواداران تراکتور به ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

قدردانی مردم تکاب از پاسخ قاطع سپاه پاسداران

لزوم توجه به محیط زیست

پیکر طلبه جهادگر و مردمی بر روی شانه‌های مردم در خوی

مسئولان به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشند

خدمات رسانی به سیل‌زدگان با همیاری تمامی نهادها و سازمان‌ها انجام می‌شود

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

(ویدئو) «پدر مهربان»، آهنگی برای تقدیر از کیم جونگ اون

استان اردبیل نیازمند احداث 814 کیلومتر بزرگراه است

تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

احداث 3 هزار و 180 واحد طرح نهضت ملی مسکن در اردبیل

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در ییلاقات سامانلو مشگین‌شهر

یک هزار و 257 واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد

برد تیم فوتبال نساجی در برابر تراکتور سازی تبریز

خواجه‌گیری: رابطه خوبی با نکونام دارم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد

بازگشایی محور کنارک- زرآباد به همت بسیج سازندگی+ فیلم

مشت های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف/ تشویق هر دو تیم!

کاسمیرو: آنچلوتی وقتی فهمید رئال مادرید را ترک می‌کنم گریه کرد

سورپرایز ملیکا رسولی، دختر کاراته‌کای زنجانی برای علی دایی/ ویدئو

حمایت نمازگزاران اردبیلی از عملیات پهپادی موشکی «وعده صادق»

پیش‌بینی هوای ابری توام با رگبار باران برای اردبیل

جنازه 3 جوان مفقودشده در سبلان پیدا شد

عملیات وعده صادق غرور مسلمانان جهان را احیا کرد

رسالت سپاه، حفظ انقلاب اسلامی است

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد

تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب

نساجی فاتح جنگ هواپیماداران! برگشت قائمشهر به لیگ

ترفندهای تمیزکاری خانگی

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

تقدیر از عملیات مقتدرانه سپاه

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

انتقام سخت گرفته نشده است

برخورد موتورسیکلت با تیر برق جان دو جوان سردشتی را گرفت

آزمون مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

به اسرائیل می‌گوییم هر چقدر بیشتر تکان بخوری میخ بیشتری به بدنت فرو خواهد رفت

برگزاری راهپیمایی حمایت از عملیات وعده صادق در خوی و سلماس