پیام آذری

آخرين مطالب

مانده پای آبله از راه دراز/ سردشت و زخم‌هایی که خوب نمی‌شود! مقالات

مانده پای آبله از راه دراز/ سردشت و زخم‌هایی که خوب نمی‌شود!
  بزرگنمايي:

پیام آذری -

پیام آذری


سردشت عزیز در حالی با زخم سنگین شیمیایی روزگار می‌گذراند که نهاد‌های به اصطلاح حقوق بشر در قبال این جنایت وحشیانه سکوت کر کننده اختیار کرده‌اند. البته این دلیل نمی‌شود مسئولان داخلی از توجه به این عزیزان کوتاهی کنند. خبرگزاری میزان - هشتم تیرماه، سالروز بمباران منطقه سردشت در دوران دفاع مقدس است، جنگنده‌های عراقی حامل بمب‌های شیمیایی به خاطر زمین‌گیری نیروهای رژِیم بعثی در نبرد هوایی، دریایی و زمینی با تکیه بر دست مستکبرانه و جنایت‌کار دشمنان با حمایت کشورهای غربی، با تجهیز به سلاح‌های شیمیایی عاریه‌ای، منطقه سردشت را مورد حمله قرار دادند.
آمریکای جنایت‌کار همواره بانی ناآرامی در دنیا با حمله به کشورهای مختلف به‌واسطه سلطه‌گری در دنیا است، تاریخ به این خوی استکباری و وحشی دولت‌های جنایت‌کار آمریکا شهادت می‌دهد، سلاح شیمیایی نخست توسط رژیم وقت آمریکا علیه سرخپوست‌های ساکن در این کشور مورد استفاده قرار گرفت، انگلیسی‌ها و به ویژه آلمانی‌ها نیز نام خود را در فهرست کشورهای جنایت‌کار در دنیا با کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع در جریان جنگ‌های مختلف ثبت کردند.
فصل جدیدی از به‌کارگیری سلاح‌های شیمیایی در دوران جنگ تحمیلی با تجهیز رژیم بعثی به انواع سلاح‌های شیمیایی در تاریخ باز شد، صدام برای پیشبرد اهداف شوم ارباب خود آمریکا این سرکرده استکبار جهانی، ارتش خود را به این نوع سلاح‌ها مجهز کرد، آلمان در پشت پرده این نمایش ضد بشری در حق ملت مظلوم ایران، خوراک نظامی این متجاوزین به مرزهای کشور را با سلاح شیمیایی تأمین کرد. بیشتربخوانید: همایش ملی پدافند شیمیایی آلمان، انگلیس و ... در دوران دفاع مقدس پشتوانه‌ای مستحکم با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی برای رژیم بعثی عراق بودند و صدام وقتی دید در میدان نبرد هوایی، زمینی و دریایی در عملیات‌های مختلف از سوی رزمندگان اسلام سیلی‌های محکمی خورده است با کینه‌ای که در دل داشت بارانی از بمب‌های شیمیایی را بر سر مردم مظلوم به ویژه در سر دشت انداخت.
طی جریان عملیات‌های مهم «رمضان» و «خیبر» در دوران دفاع مقدس که به منظور دفاع از تمامیت ارضی کشورمان صورت گرفت، شاهد نقض قوانین بین‌المللی از سوی رژیم بعث با پشتیبانی کشورهای مدعی غربی بودیم که از انواع سلاح‌های شیمیایی علیه مردم مظلوم کشورمان در شهرهای غربی به‌ویژه سردشت استفاده کردند.

پیام آذری

چتر حمله شیمیایی رژیم بعثی عراق در هشت سال دفاع مقدس بر شهرهایی مانند حاج عمران ، مریوان ، بانه ، پیرانشهر ، سردشت ، منطقه عملیاتی طلائیه و جزایر مجنون باز شد، 30 هزار جانباز شیمیایی در تاریخ دفاع مقدس، گواهی بر مظلومیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی بزرگ تروریسم و زخم‌خورده ناقضان حقوق بشر پشت نقاب جعلی دفاع از حقوق بشر است، حاصل حمله شیمیایی این رژیم به سردشت 130 شهید و بیش از هشت هزار مجروح به همراه داشت و سردشت را در رتبه دوم بعد از جنگ جهانی دوم قرار داد.

پیام آذری

بمباران شیمیایی حلبچه با کشته و مصدوم شدن هزاران غیر نظامی، برگ دیگری از جنایات رژیم بعثی عراق در دوران دفاع مقدس در فصل نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر را رقم زد، زبان سازمان‌های به اصطلاح مدافع حقوق بشر در محکومیت این جنایات آشکار بین‌المللی لال شده بود و حقوق بشر غربی را به دستمالی چرکین آلوده به نگاه استکباری و دفاع از مستکبرین عالم تبدیل کرد.
سازمان ملل در دوران دفاع مقدس یک نهاد به اصطلاح حامی حقوق بشر چشم و گوش بسته نسبت به جنایات رژِیم جنایت کار آمریکا و این سرکرده استکبار جهانی با ماشین جنگی رژیم بعثی بود، هر نفسی که جانبازان عزیز شیمیایی ما در بستر بیماری می‌کشند تیری از جنس مقاومت بر پیکره استکباری مستکبران عامل است و نشان می‌دهد که پرچم مقاومت و استکبار ستیزی را حتی در این شرایط بر زمین نگذاشته‌‌اند.
جنگ تحمیلی مجموعه‌ای از تهاجمات قدرت‌های آن زمان از شرق و غرب عالم
سید محمدجواد هاشمی نژاد در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به بمباران شیمیایی در «سردشت»، گفت: با وقوع انقلاب اسلامی در ایران و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، پس از انقلاب، دشمن دوام آن و دستاوردهای انقلاب را که نماد آن تشکیل جمهوری اسلامی ایران بود، باور نداشت و با حملات همه جانبه نظامی تلاش کردند که این نظام را به زانو دربیاورند، یکی از آن موارد جنگ تحمیلی بود.
وی افزود: دنیای آن روز از شرق و غرب همه نوع کمک به صدام کردند تا انقلاب اسلامی ایران را به‌زانو دربیاورند و مرگبارترین سلاح‌های خود را در اختیار رژیم بعث قرار داند و حتی سلاح‌های ممنوعه مثل شیمیایی را در اختیار آن‌ها قرار دارند، صدام بارها این سلاح را علیه مردم مظلوم ایران از جمله سردشت و مناطق دیگر کشور بکار گرفت، اولین بار ملت ایران در برابر این تهاجم وحشیانه رژیم بعث که نماینده یک دنیایی از قدرت‌های متجاوز بود، ایستاد.
مدیرکل بنیاد هابیلیان تأکید کرد: دشمن در جنگ هشت ساله تحمیلی مدت‌ها آموخت که انقلاب اسلامی ریشه عمیقی در دل ملت ایران دارد و قابل شکسته شدن برابر آن‌ها نیست و شجره بسیار مستحکمی است.
هاشمی نژاد با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی مجموعه‌ای از تهاجمات قدرت‌های آن زمان از شرق و غرب عالم بود، تصریح کرد: سلاح‌های صدام را شوروی آن موقع و فرانسه در کنار آلمان کسری‌های صدام را تأمین می‌کردند و این تجهیزات را توسط هواپیماهای آمریکایی در منطقه تأمین می‌کردند.
مدیرکل بنیاد هابیلیان با بیان اینکه سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی را کشورهایی نظیر آلمان در اختیار رژیم بعث قرار داد، اضافه کرد: این بعدها در دادگاه‌های بین‌المللی اثبات شد، چون قدرت‌های جهانی و به خصوص غربی‌ها دست در جنایات علیه بشریت دارند.
هاشمی نژاد اظهار داشت: صدام با کمک آلمان این جنایت را رقم زد و یک کار برنامه‌ریزی شده توسط دولت‌های غربی بود، نه تنها صدام نتوانست گزندی به جمهوری اسلامی وارد کند، بلکه خودش در معرض سقوط قرار گرفت. سردشت عزیز در حالی با زخم سنگین شیمیایی روزگار می‌گذراند که نهاد‌های به اصطلاح حقوق بشر در قبال این جنایت وحشیانه سکوت کر کننده اختیار کرده‌اند. البته این دلیل نمی‌شود مسئولان داخلی از توجه به این عزیزان کوتاهی کنند چرا که وظیفه دشمن، دشمنی کردن است و مسئولان کشورمان باید اجازه ندهند این شعر نیما یوشیج در این مورد خاص مصداق پیدا کند: مانده پای آبله از راه دراز... بیشتربخوانید: موشک «حیدر»؛ با قابلیت «شلیک کن - فراموش کن» موشک قمر بین هاشم (ع)؛ شکارچی خودرو‌های انتحاری دشمن انتهای پیام/
برچسب ها: دفاع مقدس سردشت حلبچه

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/389093/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

دستبند پلیس بر دستان اختلالگر امنیت عمومی در بوکان

دعوت از ٧ والیبالیست ناشنوای آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی

نیکان قهرمان والیبال نوجوانان دختران آذربایجان شرقی

پیشرفت90درصدی مرحله نخست جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

سالانه 3 هزار و 500 تن قارچ‌خوراکی در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود

برگزاری رقابت‌های هندپلو توسط شهرداری ارومیه

افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در تبریز

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

سی ام فروردین، روز آزمایشگاه

تحقق بودجه شهرداری ارومیه در سال 1403 منوط به مشارکت مردم است

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

ترک‌های امیرچقماق جدی است

ترابی هم از عالیشاه عقب نیفتاد!

عملیات عمرانی سردرب بازار حرم‌خانه تبریز آغاز شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

3 مصدوم حاصل تصادف 2 دستگاه پژو 405 در محور ایرانخواه تکاب

علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب

روحانی جهادی خوی درگذشت

سیلاب به 5 هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

3 اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور هم خارجی است

سرمربی جدید تراکتور خارجی و در حال مذاکره است

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

60 درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

تاکید بر اتمام طرح عظیم راه آهن اردبیل تا پایان سال

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاههای کشور در مهاباد

سرو گیراسی بهترین بازیکن ماه مارس 2024 بوندسلیگا

معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی

میاندوآب از قطب‌های مهم دامپروری آذربایجان غربی است

توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود

بهره گیری از ظرفیت مغفول سازمان بورس در اردبیل

سومین یادواره شهیدِ مدافع حرم سردار حجازی در اردبیل

راهپیمایی سراسری حمایت از عملیات تنبیهی وعده صادق پس از نماز جمعه در اردبیل

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

72 میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود

فعالیت 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه