پیام آذری

آخرين مطالب

برگزاری برنامه پیاده روی غدیر با اهدای جوایز نفیس در امامزاده سید محمد کججانی تبریز سياسي

برگزاری برنامه پیاده روی غدیر با اهدای جوایز نفیس در امامزاده سید محمد کججانی تبریز
  بزرگنمايي:

پیام آذری -

پیام آذری


ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری برنامه پیاده روی غدیر با محوریت امامزاده کججانی خبر داد و گفت: این برنامه از محل پارک مهر ولایت شهرک اندیشه تا امامزاده کججانی و از ساعت 16 و 30 دقیقه تا ساعت 18 فردا چهارشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود که در طی این مسیر، پنج ابستگاه صلواتی با همکاری مساجد منطقه وجود داشته و در انتها قرعه کشی برای 10 سفر به مشهد مقدس، 10ها لوازم خانگی، لباس‌های ورزشی و .
.. انجام می‌گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی روز سه شنبه پنج مردادماه در نشست خبری در محل امامزاده سید محمد کججانی، با تشریح اقدامات این اداره کل در قالب طرح اکمال دینی نبوی و ولایت علوی، اظهار کرد: رویکردی که از سال گذشته در امامزاده‌های سطح استان دنبال شده، راه اندازی مراکز افق (مجموعه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) و برنامه‌هایی است که در قالب این مجموعه برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: فعالیت در این مراکز، گاه حتی فراتر از امامزاده رفته و با مشارکت نهادهای مختلف در حوزه تامین جهیزیه، مددرسانی، کارآفرینی و اشتغال جوانان و حرفه آموزی در جوار امامزادگان انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل اوقاف در دهه ولایت، تشریح کرد: دعای عرفه در امامزاده‌های سطح استان استان در روز عرفه پخش شد. حدود 17 امامزاده در رابطه با عید غدیر فعالیت کرده و در هشت امامزاده شاخص کشوری استان نیز کارویژه‌هایی هم‌چون اطعام نیازمندان در روز عید قربان انجام گرفت.
حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که تنها در شهر تبریز، 60 قربانی ذبح شده و در بین نیازمندان توزیع شد، گفت: روز جمعه بلافاصله پس از ادای نماز در جوار مصلی امام (ره) تبریز، با مشارکت موسسه شهید فاتح و باکری برای 40 زوج جوان، جهیزیه کامل هدیه داده خواهد شد.
وی با بیان این‌که هر کدام از دست‌های جهیزیه به ارزش 12 میلیون هستند، افزود: به یمن عید ولایت امیرالمومنین (ع) برای 20 زوج سادات نیز در جوار امامزاده سیدحمزه تبریز، جهیزیه تدارک داده شده و جشن ازدواج سادات با نیت واقفان هم فردا صبح برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: زوج‌های سادات نیازمند در سراسر استان (یکی از زوج‌ها و یا هر دو سادات) که می‌خواهند از این اکرام علوی برخودار شوند، در صورت داشتن شرط مهریه کمتر از 110 سکه، می‌توانند جهت دریافت هدیه خود از اداره اوقاف ثبت نام کنند که هدایای آن‌ها در روز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اهدا خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در خصوص طرح اطعام غدیر نیز گفت: فردا در جوار امامزادگان و سایر نقاط شهر تبریز، بیش از 10 هزار غذا پخش خواهد شد. 10 هزار پرس غذای دیگر نیز روز پنجشنبه در جوار امامزاده کججانی تبریز توزیع می‌شود.
وی با اشاره به راه اندازی کاروان‌های شادی با مبدا امامزادگان و برنامه‌های معنوی عید غدیر با ارگان‌های مختلف استان در روز عید غدیر، گفت: در کنار اجرای تکریم از سادات و تجلیل از خادمان غدیر، کتاب "سیره اخلاقی تربیتی امام علی (ع)" به قلم حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه محبوب مردم تبریز روز چهارشنبه رونمایی خواهد شد.

پیام آذری

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت امامزاده سیدمحمد کججانی، گفت: این مجموعه در حال بازسازی بوده و قرار است تمامی نقاط آن کاشی کاری شود. علاوه بر انجام تزئینات و سایر بازسازی‌ها، مقرر شده تا مهدکودکی نیز برای راحتی بانوان و کودکان در کنار آن تعبیه شود. 
حجت الاسلام حسینی با اشاره به مسیر منتهی به این امامزاده، افزود: پیمانکار ساخت آزادراه تبریز-سهند وعده داده که در راستای سهولت دسترسی به این امامزاده، دسترسی اهالی روستای کرجان و مجموعه پارک علم و فناوری یک رمپ خروجی از این آزادراه به سمت امامزاده با سرمایه گذاری خود پیمانکار ایجاد شود که اکنون در مرحله بررسی قرار دارد. 

پیام آذری

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که پتانسیل موجود در سازمان اوقاف طی سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده بود، ادامه داد: اکنون اوقاف در عرصه‌های مختلف برای سهولت امور مردم هم‌چون تملک اعیانی رایگان، احیای باغات و عرصه کشاورزی، مجموعه‌های دانش بنیان و ... وارد شده است.
وی با اشاره به وجود بیش از 600 باغ وقفی در استان، گفت: طرح نصب امین در راستای مردمی سازی موقوفات و سازمان اوقاف و بهره وری بهتر و بیشتر از مجموعه‌های وقف جزو طرح‌های مهم بوده و حتی منجر به افزایش درآمدزایی می‌شود که قرار است تا پایان شهریور ماه بیش از 100 امین در استان نصب شوند. 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به موقوفات موجود در استان، ادامه داد: 435 مدرسه وقفی در استان وجود دارد و هم‌چنین شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز، هفت بیمارستان، بیش از 50 درمانگاه و ... در استان نیز در عرصه وقفی قرار دارند.
وی از چاپ دایره المعارف اسناد رسمی وقفی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: کل آثار مکتوب وقفی شامل وقفنامه اولین موقوفه آذربایجان تا موقوفات کنونی و حاشیه نگاری‌های آن‌ها در قالب کتاب 14 الی 15 جلد به چاپ می‌رسد و انتهای این کتاب برای ثبت وقفنامه‌های حدید نیز باز خواهد بود.

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

پیام آذری

انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/401720/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟