پیام آذری

آخرين مطالب

اعلام برندگان مسابقه عکس و آثار چند رسانه‌ای “فرهنگ اقوام و مردم ایران” شهرداری تهران

اعلام برندگان مسابقه عکس و آثار چند رسانه‌ای “فرهنگ اقوام و مردم ایران”
  بزرگنمايي:

پیام آذری - برندگان مسابقه عکس و آثار چند رسانه‌ای “فرهنگ اقوام و مردم ایران” در متروی تهران مشخص شدند. نخستین مسابقه فرهنگی و هنری عکس و آثار چند رسانه‌ای (مولتی‌مدیا) “فرهنگ اقوام و مردم ایران” پس از بررسی آثار ارسال شده توسط هیأت داوران و معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش شهر، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران درباره اهداف برگزاری این مسابقه گفت: با توجه به حضور طیف گسترده و متنوعی از اقوام و فرهنگ‌های مختلف کشورمان، در مترو تصمیم گرفتیم تا از ظرفیت مناسب گذرگاه‌های فرهنگی مترو برای معرفی بیشتر فرهنگ و آداب و رسوم اقوام به شهروندان و مسافران استفاده کنیم.به همین منظور در نظر گرفتیم تا از نگاه مسافران به معرفی فرهنگ و آداب رسوم مردم عزیز کشورمان بپردازیم.
علی عبدالله‌پور به حمایت شرکت بهره‌برداری متروی تهران از جامعه هنرمندان اشاره کرد و افزود:‌ این مسابقه زمینه مناسبی برای بروز خلاقیت و علاقمندان به هنر عکاسی و آثار چند رسانه‌ای است علاوه بر این گنجینه ارزشمندی از تصاویر و آثار چند رسانه‌ای را برای نمایش عمومی در اختیار خواهیم داشت که هم از طریق برپایی نمایشگاه‌ها و گالری‌های عکس در معرض تماشای مسافران قرار می‌گیرند و هم از طریق نمایشگرهای داخل قطار و ایستگاه‌های مترو به تماشا گذاشته خواهد شد.
او افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مردم از مترو به عنوان وسیله‌ای مطمئن، راحت و ارزان استفاده می‌کنند و این موقعیتی است که از مترو به عنوان فضای فرهنگی و پیام رسان استفاده کنیم.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و رییس جشنواره مسابقه عکس و آثار چند رسانه‌ای “فرهنگ اقوام و مردم ایران” با اعلام این خبر گفت: به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و با مشارکت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری و آژانس عکس تهران و بنا بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط شورای سیاست گذاری مسابقه که متشکل ازافشین شاهرودی( هنرمند عکاس)، اسماعیل عباسی (پژوهشگر عکاسی و مترجم)، ناصرفکوهی(انسان شناس ونظریه پرداز جامعه شناسی)، جوادصفی نژاد(پژوهشگر، تاریخ شناس اقوام وعشایرایران)، امید محدث(معاون مرکزارتباطات واموربین الملل شهرداری تهران) و حسن غفاری(عکاس مردم نگار) بوده است،نخستین دوره این مسابقه برگزار شد. پس از فراخوان سراسری در مجموع تعداد 2150 اثر در دو بخش عکس و آثارچندرسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
سید مجتبی تقوی‌نژاد افزود: از این تعداد، 118 اثر در بخش عکس و 7 اثر در بخش چند رسانه‌ای به بخش نهایی راه یافتند که در نهایت و با نظر هیأت داوران متشکل از فرهاد ورهام، امیرعلی جوادیان، مرتضی پورصمدی، فریدون قربانی و عبدالخالق طاهری 8 اثر در بخش عکس و 2 اثر در بخش چند رسانه‌ای به عنوان آثار برتر انتخاب و جوایزی شامل تندیس مسابقه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 60 میلیون ریال برای بخش چند رسانه‌ای و 50 میلیون ریال برای بخش عکس به برندگان اهدا شد.
او در باره چاپ آثار راه یافته درقالب کتاب مصور مسابقه و نمایش آن در گذرگاه‌های فرهنگی مترو اضافه کرد: چاپ آثار برگزیده مسابقه در قالب کتاب و نمایش این آثار در فضای نگارخانه‌های عمومی ایستگاه‌های مترو باعث آشنایی همگان با جلوه‌های اصیل فرهنگی ایران شده وموجب اتحاد و همبستگی‌های قومی در سطح ملی می‌شود. نگهداری و حفظ عکس‌ها و آثار چند رسانه‌ای این مسابقه بدون شک اسناد تصویری مهم و معتبری نیز برای مطالعات اجتماعی و مردم‌شناختی ایران در آینده خواهد بود.
تقوی‌نژاد در ادامه گفت: به دلیل شرایط بحرانی بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از برگزاری مراسم اختتامیه خودداری به عمل آمد و جوایز برندگان در اولین فرصت ارسال می‌شود.
حسن غفاری، دبیر نخستین مسابقه عکس و آثار چند رسانه‌ای “فرهنگ اقوام و مردم ایران” در متروی تهران نیز با اعلام نفرات برگزیده گفت: در بخش عکس آقایان احمد تاجی، محمد قائدی، اسحاق آقایی،سعید قاسمی، امیر عنایتی و اصغر بشارتی و خانم‌ها ژاله بهرامی، عرفانه سعیدیان و در بخش چنر رسانه‌ای نیز آقایان محمدرضا دهستانی و محسن کابلی به عنوان نفرات برتر این مسابقه انتخاب شدند. 
او به بیانیه پایانی هیأت داوران اشاره کرد و افزود: هیأت داوران وظیفه انتخاب و داوری آثار را به عهده داشتند که به دلیل تعداد فراوان آثار ارسالی به دبیرخانه مسابقه انتخاب آثار برتر کار دشواری بود. در تعدادی از عکس‌های رسیده، نوعی از چیدمان آزاردهنده وجود داشت، اضافه کردن اشیاء، قرار دادن انسان ها در موقعیت و مکان هایی که هیچ منطقی برای حضور آن ها وجود نداشت به عکس و هم به مضمون لطمه جدی زده بود.شاید ورود دوربین دیجیتال، نوعی از هیجان، عجله و کثرت در عکس زیاد گرفتن از یک موضوع باعث عدم وقت به جزئیات، نور، جغرافیا و سایر عواملی تشکیل دهنده تصویر بشود.
او در پایان افزود: فراموش نکنیم، برای تنومند کردن تخیل نیاز به مطالعه، خوب دیدن، کمک گرفتن از سایر دانش‌ها، خواندن شعر، دیدن نقاشی، توجه به جزئیات، تمرکز و داشتن اطلاعات قبلی راجع به برخی سوژه‌ها و آئین‌ها رهگشا باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/404293/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تغییر چهره بازیگر نوجوان نقش «فرید» آوای باران بعد 11 سال در کُره

ساخت 3180 واحد مسکونی در شهرک شهیدخراسانی اردبیل

اجرای 87 پروژه گردشگری در استان اردبیل

تحویل 1000 واحد مسکونی به محرومان در اردبیل

افزایش 2 برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل

سالن تخصصی ورزش نابینایان و توان‌یابان تامین اعتبار می‌شود

تلاش 5 ساعته برای نجات نوجوان اشنویه ای+فیلم

جدال سنت و مدرنیته در شالیزار‌های مازندران | کشاورز سنتی می‌کارد و دلال مدرن می‌خورد

​آغاز طرح جهادی تلفیق آبزی‌پروری با فعالیت‌های کشاورزی در آذربایجان شرقی

حادثه رانندگی در آذربایجان شرقی یک نفر فوتی درپی داشت

تهاتر مالیاتی برای اجرای بیمارستان 1000 تختخوابی تبریز

صادرات یک و نیم میلیارد دلاری کالا از آذربایجان شرقی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

دورهمی بهاری دو بازیگر زن خاطره‌انگیز

تهران گردی جالب «ستایش» در کنار خواهر و همسرش با تیپی بهاری

احداث 3180 واحد مسکونی در شهرک خراسان اردبیل

احداث سه هزار و 180 واحد مسکونی در شهرک شهید خراسانی اردبیل

87 پروژه گردشگری در استان اردبیل درحال اجرا است

کوهنوردان مفقودی دره جرمی ارومیه نجات یافتند

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف جاده اهر - مشگین شهر

یک کشته در برخورد خودرو با تیر برق در سردرود تبریز

بمب بزرگ تراکتوری‌ها ؛ سرمربی سابق گرت بیل در راه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

روشی جالب برای قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

جان‌باختن 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در مرند

تاوان سنگین تالار و رستوران متخلف در اردبیل

داروهای نهفته در دل طبیعت کوه سبلان شفابخش و روح افزا

نهضت تجلیل از معلمان فراگیر شود/عزم جمعی برای پاسداشت معلمان

جشنواره نمایش اسب اصیل ایرانی در اردبیل

اهداف کاری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در سال 1403 مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی سالی با در آمد مالی خوبی را پشت سرگذاشت

کشف 30 دستگاه ماینر در شهرستان پلدشت

اجرای 60 طرح محرومیت زدایی در شهرستان پلدشت

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه

ملاقات مردمی استاندار آذربایجان غربی

بازار گرم گیاهان بهاری در مهاباد

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه اول اردیبهشت

چندش‌ترین سالاد دنیا

جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی اول اردیبهشت

نساجی به بقا در لیگ برتر امیدوار شد

بمب بزرگ تراکتوری‌ها؛ سرمربی سابقب گرت بیل در راه تبریز

جان باختن 2 نفر بر اثر گازگرفتگی در مرند

خودروهای متخلف در تبریز توقیف می‌شوند

تبریک تولد 85 سالگی رهبر انقلاب؛ رهبران معاصر با آیت‌الله خامنه‌ای قابل مقایسه نیستند

یک کشته و پنج مصدوم در تصادف جاده اهر - مشکین شهر

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان