پیام آذری

آخرين مطالب

خروج استان اردبیل از وضعیت قرمز و کاهش شمار مبتلایان کرونا اجتماعي

خروج استان اردبیل از وضعیت قرمز و کاهش شمار مبتلایان کرونا
  بزرگنمايي:

پیام آذری - اردبیل- روند کاهشی شیوع بیماری کووید.19 در استان اردبیل که از دو هفته پیش آغاز شده، همچنان ادامه دارد و با تغییر وضعیت شیوع کرونا در این استان از قرمز به نارنجی، امیدواری برای مهار موج پنجم این بیماری در استان افزایش یافته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در پی کاهش شیوع کرونا در استان اردبیل، هم‌اکنون شهرستان‌های کوثر، نمین، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، خلخال و پارس‌آباد، مشگین‌شهر، نیر و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.
بنا به اعلام دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، شمار مبتلایان روزانه بیماری کووید.19 در استان اردبیل نیز در روزهای اخیر به شکل چشمگیری کاهش یافته است.
بر اساس اعلام این مرجع، در ادامه روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل طی روزهای اخیر، 40 فرد مبتلا طی 24 ساعت گذشته در مراکز درمانی این استان بستری شدند که 149 نفر کمتر از بالاترین آمار ثبت شده در اوایل این ماه است.
آخرین آمار اعلام شده توسط دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل همچنین نشان می‌دهد که مجموع آمار مبتلایان بستری کرونا در این استان نیز طی شبانه روز گذشته به 398 نفر کاهش یافته که 499 نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در اول این ماه است.
بنا به گزارش این مرجع، در ادامه روند کاهشی شیوع بیماری کووید.19، شمار جان باختگان کرونا در استان اردبیل نیز که در اوج موج پنجم شیوع در اوایل شهریورماه تا 21 نفر افزایش یافته بود، به پنج نفر در شبانه روز گذشته کاهش یافته و مجموع آمار جان‌باختگان کرونا در این استان به 2 هزار و 419 نفر رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روند کاهشی موج پنجم شیوع کرونا در استان که از 2 هفته پیش آغاز شده، ادامه دارد و امید برای مهار این موج افزایش یافته است.
دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به قرار داشتن استان اردبیل در وضعیت نارنجی و با هشدار نسبت به احتمال افزایشی شدن روند شیوع کرونا در این استان افزود: در صورت عادی‌انگاری توسط شهروندان، افزایش موج شیوع محتمل است.
وی ادامه داد: آمار مراجعه روزانه افراد مشکوک به ابتلای کووید.19 به مراکز درمانی استان اردبیل با وجود تداوم روند کاهشی، همچنان بالاست به طوری که در شبانه روز گذشته 375 فرد مبتلا تحت نظر قرار گرفته و خدمات درمانی دریافت کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل علت کاهش شیوع و روند به نسبت پایدار بیماری کووید.19 در استان اردبیل طی روزهای اخیر را رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان و اثرگذاری خدمات درمانی ارائه شده عنوان کرد.
وی خواستار پرهیز از دورهمی و عادی‌انگاری بیماری کووید.19 و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان شد و گفت: آمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان بعد از سه هفته دو رقمی شده و به 90 نفر تنزل کرده که نشان دهنده روند کاهشی شدت شیوع کرونا در این استان است.
دکتر حبیب زاده اظهار کرد: در شبانه روز گذشته 56 نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.
وی تنها چاره ادامه کاهش سیر شیوع کرونا در این استان را رعایت جدی و سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی ذکر کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: با کاهش شمار بستری‌ها، مشکل بستری بیماران کرونایی در استان تا حدودی رفع شده و پذیرش و درمان مبتلایان با سرعت مطلوب جریان دارد.
وی با اشاره به تداوم چرخه سرایت سویه دلتای ویروس کرونا در استان اردبیل بیان کرد: علایم سویه دلتای ویروس کرونا، شبیه سرماخوردگی است که با آبریزش بینی شروع شده و بعد از گذشت چند روز علائم حاد یعنی درگیری ریوی بروز می‎‌کند.
دکتر حبیب زاده، نزدن ماسک را مساوی با ابتلا دانست و تاکید کرد: تمامی افرادی که حتی دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، باید ماسک بزنند، فاصله‌ اجتماعی را رعایت کنند و از ازدحام و دورهمی و حضور در مراسم پرتعداد و فضاهای سربسته پرهیز کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونای هندی در استان و سرعت بسیار زیاد آن در سرایت‌پذیری و درگیری سنین پایین، باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه رعایت فاصله 1.5 متری، زدن ماسک و کاهش دورهمی دقت شود تا بتوانیم این خیز را مهار کرده و وارد وضعیت بحرانی‌تر نشویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه اعلام کرد: از 22 بهمن سال گذشته تاکنون 644 هزار و 370 دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: تاکنون 442 هزار و 307 دُز واکسن نوبت اول و 202 هزار و 63 دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.
وی با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل و افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص یک محموله 200 هزار تایی واکسن کرونا به استان افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.
وی تاکید کرد: حتی افرادی که 2 دُز واکسن کرونا زده‌اند و 2 هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.
بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با 22 فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با 189 نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با 897 نفر در روز 31 مردادماه 1400 به ثبت رسیده است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا واکسن کووید 19 استان اردبیل ماسک ویروس دلتا بهداشت و سلامت

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/424458/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعمال محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اردبیل

دعوت از یازده بازیکن آذربایجان غربی به اردوی تیم ملی والیبال

برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند مرند

رأی اعتراضی مردم این استان به اصولگرایان است یا اصلاح طلبان؟

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

رژه نیروهای مسلح قدرت نمایی حقیقی از اراده ملت است

سازه اصلی پل انجیرلو به اتمام رسیده است

دیدگاه فرهنگی فرزندآوری باید در جامعه اصلاح شود

حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است

برگزاری یادواره شهدای امدادگر استان اردبیل

تجهیز بیش از 1000 هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار

واگذاری 780 انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی اردبیل

نتانیاهو در تیررس

روایتی از زندگی پربار آیت الله مروج،عالم برجسته اردبیلی

پایان فعالیت صید و صیادی در دریاچه پشت سدارس

کارزار جهانی نور قرمز در خوی

رژه نیروهای مسلح یگان های تیپ 264ارتش در سلماس

پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی

اقدام مقتدرانه موشکی و پهبادی سپاه، کام ملت را شیرین ساخت

قهرمانی تیم امید در مسابقات لیگ برتر فوتسال شاهین دژ

تحقق 61 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی

فردا؛ بسته شدن جاده دیلم به زیدون

فردا؛حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی در سامانه سامد

تصمیم عجیب: ستاره لیورپول فروخته می‌شود

کاهش 6 درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی

فیلم جدید حسن فتحی و شهاب حسینی از فردا می‌آید |‌ هر که در این بزم مقرب‌تر است...

برگزاری اولین یادواره شهدای هنرمند شهرستان مرند

برگزاری یادواره شهدا در ملکان

اعمال نرخ جدید کرایه وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری در مراغه

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

تغییر چهره «ابرا» سریال یاغی بعد 3 سال در 22 سالگی/ تصاویر

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

اخلاق آیت‌الله "مروج" همچون کلاس درسی برای همگان بود

واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به اردبیلی‌ها

دستگاه‌های اجرایی مرتبط تکمیل به‌موقع پل جدید انجیرلو را به‌صورت مستمر پیگیری کنند

اعمال تمهیدات ترافیکی رژه 29 فروردین از ساعت 24:00 سه شنبه

رشد 161 درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی

راه‌اندازی 2 آزمایشگاه مرزی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی

آذربایجان‌غربی در جمع 10 استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت

کاهش ورودی آب سدهای بزرگ آذربایجان شرقی

اجتماع دانشگاهیان دانشگاه خواجه نصیر در حمایت از وعده صادق

ماجرای سرقت وسایل زنان هوادار تراکتورسازی در اولین تجربه حضور در ورزشگاه

علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند

پلمب یک محل غیرمجاز زیبایی و لیزر در اردبیل

رژه یگان‌های ارتش در سلماس

آمادگی کامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی برای عبور از پیک تابستان 1403

لحظه سرریز شدن سد در مهاباد + ویدئو

آئین نکوداشت مصطفی قلیزاده علیار در آذربایجان‌غربی برگزار شد

عامل تیراندازی و مصدومیت یک شهروند در بوکان دستگیر شد