پیام آذری

آخرين مطالب

اینجا آرزوها جان می‌گیرند/10 هزار کودک اردبیلی چشم انتظار دستگیری اجتماعي

اینجا آرزوها جان می‌گیرند/10 هزار کودک اردبیلی چشم انتظار دستگیری
  بزرگنمايي:

پیام آذری - – عادله جوادزاده: زمان افطار است همگی آمده‌اند کودکان دست در دستان مادرانی که به امیدی آمده‌اند تا آرزوهای خود را سوار بر بادبادک‌های احساس کرده و به دست خیران برسانند.
اینجا اردبیل است شهر کرامات و احسان، مگر می‌شود در این شهر باشی و آرزوی برآورده نشده‌ای داشته باشی. آرزویی که خلاصه می‌شود در دوچرخه‌ای برای پسرک باهوش و چشم رنگی و یا عروسکی زیبا برای دختری که در خیالش موهای عروسک را بافته و روسری کوچکی بر سرش انداخته.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
خیران و حامیان ایتام نیز آمده‌اند، همه با یک نیت و هدف. با هدف برآورده کردن آرزوهای کودکان تحت پوشش طرح اکرام ایتام و محسنین.
کودکان بادکنک‌های تهیه شده را که در دل آنها آرزوهای کودکانه خود را نوشته بودند در دست گرفته و نسبت به انجام خواسته‌های خود از مسوولان و خیران حاضر در این جمع قول مساعد گرفتند.
در بادکنک آرزوها، کودکان تحت پوشش طرح اکرام ایتام و محسنین از حامیان خواستند تا نسبت به خرید لوازم خانگی، دوچرخه، کیف و کفش و البسه و سایر آرزوهای کودکانه آنها اقدام کرده تا حوائج آنها برطرف شود.
کم نیستند کودکانی که آرزوهایی کودکانه در دل دارند و چشم انتظار دستگیری خیران و بزرگان شهر اردبیل که چون همیشه دست آنها را گرفته و با دادن یک دستگاه تلویزیون، دوچرخه، لباس گرم و … چشم دلشان را روشن کنند.

پیام آذری

10 هزار کودک مشمول طرح اکرام ایتام و محسنین هستند
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل می‌گوید: در حال حاضر 10 هزار و 500 نفر در استان اردبیل تحت پوشش طرح اکرام ایتام و محسنین هستند.
علیرضا حسین نژاد به خبرنگار مهر، گفت: در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) سفره افطاری به نیت این امام کریم گسترده شده تا حامیان و خیرین در کنار ایتام و محسنین بتوانند روزه خود را بگشایند.
وی با قدردانی از حمایت و همراهی استاندار اردبیل و پشتیبانی‌های لازمزز نهاد انقلابی کمیته امداد در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: خیرین و حامیان همواره در کنار کمیته امداد بوده و در رسیدگی به ولی نعمتان خود تلاش و سعی جدی داشتند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) به نام روز ملی تکریم ایتام و خیرین نامگذاری شده و ما از این فرصت استفاده کرده و تجلیلی شایسته ا تلاشگران این سنگر خدمت بی منت انجام می‌دهیم.
حسین نژاد گفت: در استان اردبیل 10 هزار و 500 نفر تحت پوشش طرح اکرام ایتام و محسنین هستند که از این تعداد 2 هزار و 50 نفر ایتام و 8 هزار و 450 نفر فرزندان محسنین هستند که با همراهی خیران و حامیان امرار معاش کرده و زندگی می‌کنند.
وی ادامه داد: همزمان با ماه مبارک رمضان شاهد راه اندازی پویش «هر هم استانی یک حامی» هستیم تا بتوانیم حامیان بیشتری را در حمایت مادی و معنوی از ایتام و محسنین جذب کرده و پذیرش کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل رویکرد کمیته امداد را در جشن رمضان امسال جذب 10 هزار حامی اعلام و تصریح کرد: سرانه پرداختی فرزندان ایتام در کشور 450 هزار تومان است در حالی که این سرانه در استان کمتر از 240 هزار تومان می‌باشد که ما جذب حامیان جدید سعی داریم این سرانه پرداختی را افزایش دهیم.
حسین نژاد ضرورت تأمین نیازمندی خانواده‌های تحت پوشش را در ابعاد مختلف یادآور شد و بیان کرد: در ماه مبارک رمضان امسال مصمم هستیم تا برای 44 هزار خانوار حداقل یک سبد غذایی را تهیه و تحویل دهیم که هم استانی‌ها می‌توانند از طریق کد دستوری *8877*045# پرداختی خود را حداقل 500 هزار تومان برای تهیه هر سبد غذایی انجام دهند.

پیام آذری

آرزوهای نهفته در دل بادکنک‌ها
کاغذهایی آغشته به شعر «می‌رسد از کوی جنت این شمیم / آفرین بر اهل نیکی بر یتیم» در بین کودکان توزیع شده است.
یکی دو نفر آرزوی مشخصی دارند و سریع می‌نویسند. چند نفر در گوشی با هم حرف می‌زنند یا به روی دست هم نگاه می‌کنند اما خیلی‌ها، می‌روند به جایی دور از دیگران! در سکوت، چشم به آسمان می‌دوزند و ماهِ کامل را می‌نگرند. یاد مادر، خواهر و برادرشان می‌افتند و حالا خود را کنار گذاشته، از آرزوهای آنها می‌گویند.
آرزوها را در بادکنک‌ها انداخته و جلوی سن گذاشته‌اند. لبخندِ شادمانی را می‌توان بر رخِ هر بادکنک دید که آرزوی ترکیدن دارد. شاید تکه تکه شدن را کسی به جان نخرد اما بادکنک‌ها، می‌خواهند منفجر شوند تا از درون‌شان آرزویی بیرون بریزد و برآورده شود.
حالا جمع حاضر است استاندار اردبیل نیز آمده تا میهمان دل بزرگ کودکانی شود که او را حامی می‌دانند.
مجری از سیدحامد عاملی می‌خواهد یکی از بادکنک‌های آرزو را انتخاب کرده و آرزوی نهفته در دلش را بخواند. بادکنک منفجر می‌شود. اشک بر چشمانِ خیلی‌ها نشسته. او بادکنک سبزی را انتخاب کرده و به دست مجری می‌سپارد. پس از ترکیدن، آرزو پر می‌زند. سیدحامد عاملی، کاغذ را برداشته و نگاهی می‌کند. بغضی آغشته به لبخند پدیدار می‌شود. مجری کاغذ را گرفته و می‌خواند:
«حامی عزیزم، سلام. من لیلا، کلاس دهم هستم. با مادرم و برادر کوچکم مستاجر هستیم. از کودکی آرزوی تخت و مبل دارم. ممنونم دخترت لیلا»
استاندار اردبیل درخواست می‌کند که بادکنک دیگری را نیز بردارد. آن هم می‌ترکد و حاوی این آرزو است: «من مهدیس هستم. کلاس سوم ابتدایی. آرزوی من یک فرش است که به خانه‌مان پهن کنیم. حامی مهربانم، لطفاً در صورت امکان آرزوی من را برآورده سازید. دخترت مهدیس»

پیام آذری

شب بزرگی است بغض‌ها بزرگ‌تر و آرزوها دست یافتنی تر
نفر بعدی نیز می‌آید تا بادکنکی برای برآورده کردن آرزویی بردارد. یعقوب عباسی از کارآفرینان برتر کشوری و استان که حامی بیش از 100 یتیم اردبیلی است.
او نیز هنگام بالا رفتن از سن، بادکنک سپیدی را انتخاب کرده و با خود می‌برد.
درونِ این بادکنک نوشته شده؛ «حامی عزیزم سلام. من محمدرضا هستم. من پدر ندارم. من دوچرخه ندارم. آرزویم دوچرخه است. ما مستاجر هستیم. لطفاً آرزوی مرا برآورده کنید.»
بعد از خواندن این آرزو، او درخواست می‌کند دو بادکنک دیگر نیز انتخاب کند. در آنها نیز نوشته شده؛ «حامی عزیزم سلام. اسم من مهدیه است. من کلاس اول راهنمایی هستم و معدلم 19 است. آرزوی من خرید مانتو و کفش سایز 39 است».
و در دیگری؛ «حامی عزیزم سلام. من محمدجواد هستم. 7 سال دارم. آرزوی من داشتن یخچال است.»

پیام آذری

وثوق مردمی به کمیته امداد را باید قدر دانست
استاندار اردبیل در این مراسم گفت: وثوق مردمی به نهاد انقلابی کمیته امداد بزرگترین تحولات را به همراه داشته و باید آن را قدر دانست.
سیدحامد عاملی اظهار کرد: خیران، نیکوکاران و حامیان ایتام با تاسی به امام حسن مجتبی (ع) که ملقب به کریم اهل بیت است در عرصه کمک به همنوع ورود پیدا کرده و مجاهدت آنها در این سنگر ستودنی است.
وی خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی قادر نیست مساعدت از خانواده‌های نیازمند را با وسعت رفع حاجات آنها انجام دهید که در این زمینه باید ظرفیت‌های مردمی و موسسات خیریه را قدر دانست.
استاندار اردبیل با قدردانی از تلاش کمیته امداد استان اردبیل در جذب حامیان و خیران و افزودن بر وثوق و اعتماد مردمی در کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر بیان کرد: این وثوق و اعتماد را باید بزرگترین سرمایه این نهاد ارزشی و انقلابی دانست که در 45 سال اخیر به دست آمده است.
عاملی تنوع خدمات ارائه شده کمیته امداد را در قالب دوره‌های آموزشی اعم از حرفه آموزی، تلاوت قرآن، کلاس‌های هنری و فرهنگی یادآور شد و تصریح کرد: در سایه برگزاری این دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش این نهاد در جشنواره‌ها و رویدادهای ملی خوش درخشیده و موفق به کسب جایگاه‌های برتر شدند.
وی با اشاره به دو رویکرد کمیته امداد در ایام ماه مبارک رمضان امسال گفت: خواسته اول کمک‌های مردمی به ویژه خیرین و متمولین استان است تا کمیته امداد را در تهیه سبد معیشتی برای 44 هزار خانوار کمک و یاری برسانند.
استاندار اردبیل افزود: در کنار این امر مهم حامی یابی 10 هزار نفری برای افزایش سرانه پرداختی کودکان تحت پوشش طرح اکرام ایتام و محسنین هدفگذاری شده که امیدواریم با مساعدت اهالی خیرخواه و نیک اندیش استان اردبیل کمیته امداد در هر دو هدف خود بتواند شایسته عمل کند.
عاملی اظهار کرد: کارآفرینی و اشتغالزایی کمیته امداد نیز با هدف توانمندسازی خانواده‌ها حرکت ارزشمندی است که می‌تواند خودکفایی خانواده‌های تحت پوشش را به همراه داشته باشد که این امر مهم در سال جاری با کمک بانک‌ها دنبال خواهد شد.

پیام آذری

وقت اذان گذشت...
کسی متوجه نشد که باید افطار کند. تشنگی و گرسنگی به باد فراموشی سپرده شده بود تا کودکان شاد شوند، بخندند و غمی نداشته باشند که همچنان حامیان و نیکوکاران، یاری‌رسان‌شان هستند.
بادکنک‌های تکه تکه شده در جای جای زمین به چشم می‌خوردند اما آنها خوشحال از این ترکیدن و انفجارها بودند! چرا که در اوج آسمان و کنارِ ماهِ کامل نورافشانی می‌کردند و بچه‌ها را به آرزوهای‌شان می‌رساندند.
به گزارش خبرنگار مهر، همه ساله در شب میلاد کریم اهل بیت و همزمان با 14 رمضان المبارک شبی که قرص ماه بر قمر چهاردهم زمین و آسمان سایه می‌افکند آرزوی هزاران کودک اردبیلی بر فراز بادکنک‌ها به دست خیرینی می‌رسد که از جان و مال گذشته‌اند تا این کودکان به خواسته خود برسند.
شاید برای همین است که نام دیگر اردبیل دارالامان است محلی برای امان دادن به کودکان محلی امن و امان برای آرزوهای کوچک… ک.

پیام آذری

کد خبر 6063877

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/667171/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شیوه صحیح آفتاب‌گرفتن بدون آسیب به پوست

پاکسازی کبد چرب و چربی سوز ترین دمنوش لاغری ها کدام هستند؟

آپنه خواب به قدرت حافظه آسیب می رساند

جدیدترین کمپین برند آمبرلا با نام سفر خوشبو

شیوع «تب طوطی» در اروپا؛ تایید مرگ 5 بیمار تاکنون

نوشابه‌های رژیمی احتمال ابتلا به بیماری قلبی را تا 20 درصد افزایش می‌دهد

کمبود آهن عاملی برای ابتلا به کرونای طولانی

دانشمندان برای اولین بار به کمک سلول‌های بنیادی «اندام‌های کوچک» ساختند

روند افزایشی مسمومیت با شوینده‌ها طی سال‌های اخیر

سازمان نظام پزشکی : 80 درصد افراد دچار اختلالات ستون فقرات هستند

خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟

ابتلا به نقرس با مصرف این نوشابه‌ها

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به 2 برابر افزایش یافت

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

در ارومیه چه خبر است؟ از قمه کشی رعب آور تا کورس های شبانه (فیلم)

دستگیری 4 نفر از اراذل و اوباش درگیری شب گذشته ارومیه

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

بیش از 260 کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

زنان باردار از این مشکل بهداشتی بی‌خبرند

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر

ساعت و ترکیب احتمالی تراکتور - ذوب‌آهن در جام حذفی (امروز جمعه 7 اردیبهشت)

افتتاح 8404 واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی

رقابت 52 هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

افتتاح هشت هزار و 404 واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

4 کشته و مصدوم در تصادف محور مرگنلر-چایپاره

وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به دادستانها و فرمانده نیروی انتظامی

هشت هزار و 404 واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد

بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی

تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی

دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه

ارتباط میکروپلاستیک‌ها با حمله قلبی

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

میزان ماندگاری تزریق مزوژل جالپرو چقدر است؟

درمان تومورهای مغزی با فناوری شتاب‌دهنده ذرات «سرن»

زیبایی‌های غیرمتعارف؛ از «نصف کردن زبان» تا «گوش الاغی»

جدیدترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

ابداع یک فناوری جدید برای درمان ناباروری

هشدار؛ این دارو تقلبی است

قطعی‌ترین درمان ریزش مو در زنان چیست؟