پیام آذری

آخرين مطالب

طرح ملی کالابرگ الکترونیکی «فجرانه» تا 18 اردیبهشت ادامه دارد اجتماعي

طرح ملی کالابرگ الکترونیکی «فجرانه» تا 18 اردیبهشت ادامه دارد
  بزرگنمايي:

پیام آذری - ایسنا/اردبیل مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: آخرین مرحله طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از 2 روز گذشته آغاز شده است و افراد مشمول تا 18 اردیبهشت ماه فرصت دارند که از اعتبار مورد نظر برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.
بهروز رحیم‌زاده ، 20 فروردین در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین نشان دهنده اهمیت موضوع است، گفت: جهاد تبیین چنان جایگاهی دارد که البته شاید عده‌ای از جهاد تنها به مفهوم جنگ سخت توجه داشته باشند اما در همه حوزه‌ها می‌توانیم جهاد کنیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: مقام معظم رهبری در بحث تبیین حکم جهاد دادند، چون در جبهه مقابل دشمنان اتاق فکر شبانه‌روزی و سراسر هجمه به راه انداختند و میلیاردها خرج می‌کنند تا اقدام‌های صورت گرفته را کم‌اهمیت جلوه دهند و مردم را ناامید کنند.
وی بیان کرد: امسال مشارکت مردم در مناسبت روز جهانی قدس پرشور و قابل توجه بود اما باید دید آنها چگونه این مناسبت و مشارکت مردم را بازتاب دادند.
رحیم ‌زاده اضافه کرد: بیش از 90 درصد شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس مردم عادی بودند که با عزم و اراده خویش و بدون هیچ‌گونه فشار و اجباری در این راهپیمایی حضور یافتند و نظام را همراهی کردند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به طرح ملی کالابرگ الکترونیک گفت: طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از ابتدای سال 1402 کلید خورد اما پیش از اینکه به صورت سراسری اجرا شود، در چهار استان به صورت آزمایشی به اجرا درآمد و پس از برطرف شدن کاستی‌ها، در سطحی گسترده اجرا شد.
رحیم زاده افزود: در اردبیل هفت شرکت فعال بر اساس امکانات و ظرفیت‌های خود تعدادی از فروشگاه‌های واقع در مناطق مختلف استان را زیر پوشش قرار دادند تا استفاده شهروندان از کالابرگ الکترونیکی تسهیل شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر 1402 دولت سیزدهم طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه را از 17 بهمن به مدت سه ماه در دستور کار قرار داد؛ به این صورت که هفدهم هر ماه اعتبار کارت‌ها شارژ شود.
رحیم‌زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه از گذشته یارانه نقدی به صورت ماهانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شد و عده‌ای شرایط زندگی خود را بر اساس آن تنظیم کرده بودند، ابتدای اجرای طرح استقبال کم بود اما به تدریج استقبال مردم بیشتر شد.
وی ادامه داد: برخلاف یارانه نقدی، دولت در طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه بر اساس کد ملی به هر شخص 2 میلیون و 200 هزار ریال در نظر گرفته شد که باید در بازه زمانی یک ماهه مصرف شود و قابل انتقال به ماه‌های بعدی نیست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اختیاری بودن استفاده از کالابرگ الکترونیکی فجرانه برای مردم و مغازه‌داران، بیان کرد: روزهای ابتدایی اجرای طرح مشکل‌هایی وجود داشت که با پیگیری‌ها و نظارت‌ها، رسیدگی و برطرف شد.
وی یارانه‌بگیران دهک‌های یک تا هفت را مشمول این طرح عنوان کرد و افزود: با توجه به نام‌گذاری فجرانه، عده‌ای از مردم با این تصور که طرح محدود به دهه مبارک فجر یا بهمن ماه است، مقابل تعدادی از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها تجمع کردند و برخی فروشندگان نیز از آن شرایط سوء استفاده کردند اما موضوع مدیریت شد به طوری که اکنون شاهد هیچ یک از آن مسائل نیستیم.
رحیم زاده یادآور شد: دولت در این طرح به زبانی ساده 11 قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر شخص را با قیمت‌های مبنای سال 1401 در نظر گرفته و مابه‌التفاوت قیمت آنها با قیمت به‌روز (سال 1402) را در قالب کالابرگ الکترونیکی فجرانه پرداخت می‌کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: آخرین مرحله طرح ملی کالابرگ الکترونیکی از 2 روز گذشته آغاز شده است و افراد مشمول تا 18 اردیبهشت ماه فرصت دارند که از اعتبار مورد نظر برای خرید کالاهای اساسی از نزدیکترین فروشگاه‌های متصل به طرح در محل سکونت خود استفاده کنند.
رحیم‌زاده به فروشندگان و مغازه‌داران نیز هشدار داد که هر گونه سوء استفاده از جمله گران‌فروشی، کم‌فروشی، فروش اجباری کالا، فروش کالای تاریخ مصرف گذشته و انجام هر عملی برخلاف شیوه‌نامه‌های مربوطه به طور حتم به مراجع ذی‌ربط گزارش شده و موجب انسداد پایانه فروشگاهی و حتی دسترسی به حساب بانکی متصل به کارتخوان می‌شود.
وی اضافه کرد: مجموعه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که استقبال خوبی از طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه صورت گرفته و به طور تقریبی همه خانوارها از آن استفاده کردند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payameazari.ir/Fa/News/669824/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مراسم بزرگداشت و تولد استاد ایرج راد/ ویدئو

مناسبت روز/ جمعه، 28 اردیبهشت‌ماه

ویدئو | بارش سنگین برف در ارومیه در آخرین روزهای اردیبهشت

پاشینیان: ایروان و باکو فاقد تجربه همزیستی مسالمت‌آمیز هستند

امیر قطر بدون سخنرانی اجلاس سران عرب را ترک کرد

جنگل بُناب تفرج گاهی زیبا در ارسنجان

رونمایی از کتاب اوحدی نامه در مراغه

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در ارومیه

ایمان و عقیده مسلمانان براساس میانه‌روی، تسامح و اعتدال است

آغاز مجدد عملیات قطعه 5 آزاد راه هشترود - مراغه

تصادف در محور مهاباد به سردشت 9 مصدوم برجای گذاشت

اقتصاد 13 هزار میلیارد تومانی کتاب در ایران؛ یار مهربان 30 درصد گران شد

گلایه مسافران از کمبود خدمات رفاهی بین راهی در آزادراه زنجان - تبریز

آمادگی وزارت خارجه برای همکاری گسترده با فعالین حوزه کتاب و نهادهای ذی‌ربط

شروع مجدد عملیات قطعه 5 آزاد راه هشترود - مراغه

برگزاری نمایشگاه رویداد صدرا در سراب

تصمیم زنوزی برای واگذاری مالکیت باشگاه تراکتور در پایان فصل

چتر حمایتی دولت سیزدهم از کودکان استثنایی گسترش یافته است

هواداران، خشمگین از حذف تراکتور در جام‌حذفی

سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند

مدیریت برنج و مرکبات به استانداران واگذار شود

از دستگیری سارقان مسلح در تبریز تا فداکاری پلیس برای نجات جان یک نفر

مقالات برتر اولین همایش ملی کاربرد فناوری‌های نوین در مهندسی عمران تقدیر شدند

صعود مس رفسنجان و گل گهر سیرجان به نیمه نهایی جام حذفی

حذف تراکتور در خانه توسط تیم نویدکیا / مس رفسنجان به مرحله نیمه نهایی صعود کرد

صحنه احساسی و زیبا از مادر مهربان غفوریان در برنامه مهران مدیری (فیلم)

ساخت 277 واحدمسکونی در شبستر

نیرو‌های روسیه قره‌باغ را ترک کردند

نمایش یافته‌های تپه چمن لیلان در موزه آذربایجان

انتخاب رئیس هیات آمادگی جسمانی و تندرستی آذربایجان شرقی

برف و کولاک در ارتفاعات خلیل ارومیە

:تراکتور 0 - 1مس؛ حذف شگفت‌انگیز مدعی در یادگار امام!

اردبیل| بیمارستان سبلان ‌256 تختخوابی می‌شود

روابط عمومی، عامل بسیار مهم و حیاتی در هر سازمان است

مس با تراکتور سراغ طلای حذفی رفت

فاجعه در تبریز؛ تراکتور باخت و حذف شد

ببینید | مس با تراکتور سراغ طلای حذفی رفت

مس سراغ طلای حذفی رفت / وداع تلخ تراکتور با جام

بارش شدید تگرگ در برخی مناطق شهرستان مرند

بهبود پرداختی‌ها به تکنسین‌های اورژانس نیازمند حمایت نمایندگان مجلس

نیروهای روسیه قره‌باغ را ترک کردند

کارشناس هواشناسی: امشب سیل استان فارس را تهدید می‌کند، فردا کرمان و خراسان جنوبی

سلیمی‌نمین: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند

صعود تیم مهاباد به مرحله سوم مسابقات بسکتبال کشور

همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در مهاباد

توسعه و عمران شهری با مشارکت شهروندان رقم می‌خورد

گرامیداشت روزملی اهدای عضو در ارومیه

آغاز شنبه‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان میاندوآب

اوقات شرعی جمعه 28 اردیبهشت به افق ارومیه

جو تماشایی ورزشگاه یادگار امام تبریز