پیام آذری
شیائومی سومین برند پرفروش در منطقه آمریکای لاتین
جمعه 15 اسفند 1399 - 18:57:12
پیام آذری - ترنجی / بازار آمریکای لاتین در سال 2020 با افت فروشی معادل 10.3 درصد نسبت به سال قبل مواجه شد. اما علیرغم این کاهش فروش، شیائومی موفق شد در این دوره مسیری متفاوت را طی کند و به سومین برند بزرگ گوشی های هوشمند در بازار آمریکای لاتین در سه ماهه پایانی سال 2020 تبدیل شود.
شیائومی سومین برند پرفروش در منطقه آمریکای لاتین
طبق گزارش Counterpoint Research، کاهش فروش گوشی های همراه در دو کشور برزیل و پرو کمترین میزان را در سال 2020 داشته اند.این در حالی است که غول فناوری چینی موفق شد برای اولین بار در این منطقه به رتبه سوم پرفروش ترین برندهای تولیدکننده گوشی های هوشمند دست پیدا کند.
به نقل از gizmochina، طبق گفته تینا لو، تحلیلگر شرکت Counterpoint ، “فروش تلفن های هوشمند در سال 2020 به میزان تقریبی 20 درصد کاهش یافته است. بازار در اوایا سال 2020 به ویژه در برزیل که تولیدکنندگان داخلی نیز با کمبود قطعات روبرو بودند از کمبود عرضه رنج می برده است. از اواخر ماه مارس و تا ماه مه ، بیشتر تقاضای منطقه ای به دلیل قفل گسترده عدم تامین قطعات در بیشتر کشورهای منطقه بدون جواب دنبال شده است. اما بازار پس از ژوئن 2020 به آرامی شروع به بهبود کرد. ”
لو همچنین اضافه کرد که منطقه آمریکای لاتین شاهد وقایع تبلیغاتی آنلاین گسترده و جمعه سیاه بود. این حوادث باعث افزایش فروش در سه ماهه چهارم سال گذشته شد. سامسونگ در حالی که حضور خود را در منطقه گسترش می داد، در تبلیغ فروشگاه های آنلاین خود بسیار فعال نیز بود.
غول فناوری کره جنوبی همچنین در سه ماهه آخر با 36.9 درصد سهم بازار در جایگاه نخست بازار قرار گرفت. در همین حال، موتورولا و شیائومی به ترتیب با 18.4 درصد و 6.7 درصد دوم و سوم شدند.
با این حال، از نظر جدول سالیانه بازار آمریکای لاتین، شیائومی فقط با 6.2 درصد سهم از بازار در رتبه چهارم قرار گرفته است. هواوی در رتبه بندی سالانه سومین مکان را به خود اختصاص داد اما به دلیل تأثیر تحریم های ایالات متحده بر زنجیره تأمین قطعات خود با روند کاهشی سهم خود از بازار مواجه شده است.
به عبارت دیگر، شیائومی ممکن است امسال با فروش بیشتر و گرفتن سهم بالایی از میزان فروش سالیانه در منطقه آمریکای لاتین، در رده بندی سالیانه سال 2021 جایگاه بهتری را از آن خود کند.
طبق اخبار منتشر شده در گذشته، شیائومی با گسترش حضور خود در بازارهای بزرگی چون هند، روسیه و اروپا به دنبال تثبیت جایگاه خود در سال 2021 است و با تنوع گسترده محصولات و پیشرفت های چشمگیر در تکنولوژی و فناوری های به کار رفته در گوشی های جدیدش و البته قیمت تمام شده کمتر نسبت به رقبا این اهداف را در سال جدید پیگیری می کند.
نظر شما چیست؟ به نظر شما سهم شیائومی از بازار گوشی های هوشمند در سال 2021 تا چه میزان می تواند افزایش یابد؟

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/339162/شیائومی-سومین-برند-پرفروش-در-منطقه-آمریکای-لاتین
بستن   چاپ