پیام آذری
آمازون و اپل پرچمدار باارزش‌ترین برندهای جهان
سه شنبه 1 تير 1400 - 08:51:50
پیام آذری - ایسنا / طبق رتبه بندی جهانی کانتار برند زی، آمازون و اپل باارزش‌ترین برندهای جهان هستند اما برندهای چینی هم در حال صعود به رتبه های بالاتر فهرست بوده و از بزرگترین برندهای اروپایی باارزش‌تر شده اند.
شرکت کانتار اعلام کرد آمازون که در سال 1994 توسط جف بزوس تاسیس شد، با ارزش 684 میلیارد دلار، باارزش‌ترین برند جهان مانده است و پس از آن اپل با 612 میلیارد دلار در رتبه دوم و گوگل با 458 میلیارد دلار در رتبه سوم و مایکروسافت با 410 میلیارد دلار در رتبه چهارم قرار دارد.
تنسنت که بزرگترین شرکت رسانه اجتماعی و بازی ویدیویی چین است، در رتبه پنجم و علی بابا در رتبه هفتم قرار گرفت. فیس بوک با ارزش 226 میلیارد دلار میان این دو برند چینی در رتبه ششم جای گرفت.
گراهام استپل هرست، مدیر استراتژی جهانی کانتار برند زی اظهار کرد: برندهای چینی به طور پیوسته و به تدریج در حال پیشرفت هستند و پیشرفت قابل توجهی داشته اند.
ارزش پنج برند بیش از دو برابر شده که در صدر آنها برندهای چینی Pinduoduo، میتوآن، موتای، تیک تاک و برند آمریکایی تسلا قرار دارند. تسلا در سال 2003 تاسیس شد و سریعترین رشد را داشته و به باارزش‌ترین برند خودرو تبدیل شده است. ارزش تسلا بر مبنای سالانه 275 درصد افزایش یافته و به 42.6 میلیارد دلار رسیده است.
برندهای چینی برتری خود را نسبت به برندهای اروپایی تحکیم کرده اند. چین در 100 برند برتر جهان سهم 14 درصدی دارد که بالاتر از 11 درصد در یک دهه پیش است در حالی که سهم برندهای اروپایی هشت درصد است که کمتر از 20 درصد در یک دهه پیش است. برند اروپایی برتر لوییس ویتون در رتبه بیست و یکم قرار دارد و پس از از آن گروه نرم افزاری SAP آلمان در رتبه بیست و ششم قرار دارد. تنها برند بریتانیایی این فهرست ودافون است که در رتبه شصتم ایستاده است.
بر اساس گزارش رویترز، برندهای آمریکایی صدرنشین این فهرست بوده اند و سریعترین رشد را در یک سال گذشته نشان داده اند و سهم آنها از 100 برند برتر جهان 74 درصد بوده است.

http://www.Azari-Online.ir/fa/News/386169/آمازون-و-اپل-پرچمدار-باارزش‌ترین-برندهای-جهان
بستن   چاپ